eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Centra handlowe przyszłości. Jak będzie wyglądał nowy wymiar zakupów?

Centra handlowe przyszłości. Jak będzie wyglądał nowy wymiar zakupów?

2016-09-27 12:26

Centra handlowe przyszłości. Jak będzie wyglądał nowy wymiar zakupów?

Centrum handlowe będzie miejscem spotkań © Dangubic - Fotolia.com

Przed centrami handlowymi rysują się nowe wyzwania. W obecnych czasach kierunek ich rozwoju jest silnie uzależniony od trendów społeczno-kulturowych. Na co muszą zwracać szczególną uwagę w dobie zmieniających się preferencji zakupowych konsumentów i silnej konkurencji ze strony handlu internetowego? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali eksperci Savills. Oto wyniki ich poszukiwań.

Przeczytaj także: Centra handlowe a gastronomia, czyli jak jemy w galerii

Zdaniem autorów raportu "Nowy wymiar zakupów. Centra handlowe przyszłości", kwestiami, które mają obecnie największe znaczenie dla roli centrów handlowych i ich funkcjonowania są:

Doświadczenia pozazakupowe napędzają sprzedaż


Poprawa doświadczenia zakupowego klienta, tzw. customer experience, stała się jednym z najważniejszych elementów strategii marek i centrów handlowych. Zarządcy i właściciele centrów handlowych będą zmuszeni dostosować ofertę do zmieniającego się rynku i zbudować nową wartość, zarówno dla klientów centrów, jak i najemców. Działania te powinny być oparte na wnikliwej analizie zachowań zakupowych i aktywnym poszukiwaniu optymalnych pod względem kosztów i skuteczności rozwiązań.

Rosnąca rola gastronomii i rozrywki


Oprócz wzrostu liczby odwiedzających czy zwiększeniu wartości koszyka, zarządcy koncentrują się na wydłużaniu czasu pobytu klienta w centrach handlowych. Nowe pokolenie nastoletnich klientów oczekuje, że centrum handlowe będzie miejscem spotkań, w którym dzięki bogatej ofercie pozazakupowej, będą mogli spędzić cały dzień. Stąd inwestycje w rozbudowy stref gastronomicznych o m.in. ofertę casual dining i inwestycje w różnego rodzaju formaty rozrywkowe.

Zakupy w zabytkowych przestrzeniach


Wzrastająca świadomość polskich konsumentów i jej rosnący udział w życiu kulturalnym i społecznym przekładają się na wzrost zapotrzebowania na ciekawe koncepty handlowe.
Coraz więcej z realizowanych projektów wyróżnia się interesującą architekturą, ciekawą historią i bogatą ofertą pozazakupowych rozrywek. Do takich projektów można zaliczyć: Halę Koszyki, Koneser czy ArtN w Warszawie.

fot. Dangubic - Fotolia.com

Centrum handlowe będzie miejscem spotkań

Nowe pokolenie klientów oczekuje, że centrum handlowe będzie miejscem spotkań, w którym dzięki bogatej ofercie pozazakupowej, będą mogli spędzić cały dzień.


Indywidualne podejście do obsługi klienta


Obsługa klienta stanowi istotny czynnik kształtujący zarówno wizerunek marki, jak i decyzje zakupowe klienta. Według danych marki Daymaker, jakość obsługi w Polsce poprawia się średnio o 5%. Największy wzrost odnotowują marki, dla których doskonała obsługa klienta jest elementem strategii i które systematycznie inwestują w programy poprawy jakości obsługi. Poprawa jakości obsługi ma bezpośrednie przełożenie na wzrost wartości koszyka zakupowego.

Technologia w służbie obsługi klienta


Mając świadomość znaczenia nowych technologii w procesie sprzedaży, firmy konkurują w zaskakiwaniu klientów i ułatwianiu im zarówno podjęcia decyzji, jak i fizycznego dokonania zakupu. Cel nowych technologii jest jeden – zwiększyć komfort robienia zakupów, m.in. poprzez efektywne zarządzanie kolejką, wprowadzanie coraz nowocześniejszych metod płatności i zacieranie granicy między sprzedażą online i offline.

Nadążyć za trendami


Centrum handlowe wiąż może odnieść komercyjny sukces, ale musi zmienić swoją formę i strategię oraz dostosować się do nowych potrzeb, zarówno klientów, jak i najemców. „Rola zarządców ewoluuje w kierunku event managerów, którzy zapewniają klientom rozrywkę opartą o przyjemne doświadczenia zakupowe”, mówi Wojciech Zawierucha, dyrektor ds. operacyjnych i rozwoju biznesu w Savills.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: centra handlowe, galerie handlowe, zakupy

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • art / 2016-10-19 13:42:19

    Moim zdaniem wielu młodych ludzi woli użytkowe nowoczesne centra gdzie tak naprawdę można spędzić cały dzień niż blaszane molochy zatłoczone po same brzegi. Sam cenię bardzo swój czas wolny i zdecydowanie wolałbym spędzić czas w miejscu takim jak praski Koneser gdzie zjem obiad w klimatycznej knajpce a nie zatłoczonym foodcourcie gdzie nad tobą stoją już kolejni zniecierpliwieni czekaniem ludzie a zakupy zrobię w mniejszym ale lepiej zaopatrzonym w produkty sklepie. Może będzie to trochę droższe ale za to jaki to daje komfort. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: