eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Pozycjonowanie: abonament czy płatność za pozycję fraz?

Pozycjonowanie: abonament czy płatność za pozycję fraz?

2015-06-19 00:40

Przeczytaj także: Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW - dlaczego inwestycja w pozycjonowanie ma sens


Współpraca z agencją SEO oznacza także korzystanie z wypracowanego przez nią wieloletniego know-how, który ze względu na specyfikę nieustannie zmieniającej się branży jest szczególnie trudny do uzyskania. Ciągłe modyfikacje wprowadzane przez Google wymagają przeprowadzania licznych testów i analiz. Opłata abonamentowa podobnie jak w innych branżach uwzględnia więc dostęp do zdobytej wiedzy i doświadczenia doradców.

Dodatkową zaletą umowy ryczałtowej w stosunku do płatności za efekt jest jej większa elastyczność. Swobodnie dokonywać można bowiem wymiany pozycjonowanych fraz na podstawie analizy trendów, konwersji czy różnych zmiennych czynników w obrębie funkcjonowania firmy. Taka możliwość szczególnie przydatna jest w przypadku sklepów internetowych, w których często zmieniają się dostępne w ofercie produkty, czy też przy działalności sezonowej.

Ponadto stały miesięczny koszt to ułatwienie dla firmy przy planowaniu rocznego budżetu i określeniu wydatków marketingowych.

W przypadku rozliczenia abonamentowego, oprócz pozycji fraz kluczowych, agencja raportuje przeprowadzone działania np. pokazując liczbę i przykłady pozyskanych linków, czy opublikowanych artykułów. Dzięki temu klient zobaczyć może jakie prace zostały wykonane w ramach ponoszonej przez niego stałej opłaty. Daje to również większą kontrolę nad jakością pozyskiwanych odnośników przy jednoczesnej minimalizacji ryzyka otrzymania kary od wyszukiwarki. Natomiast w umowie za efekt naliczane opłaty zmieniają się w zależności od miejsc jakie osiągnęły poszczególne frazy w wynikach wyszukiwania, a klient otrzymuje jedynie szczegółowe zestawienie pozycji fraz w danym okresie. Gdy duża liczba fraz kluczowych uzyska czołowe miejsca na listach wyników, średnia cena za wypozycjonowanie 1 frazy w modelu za efekt okazuje się najczęściej nawet kilkakrotnie wyższa niż w umowie ryczałtowej. Najważniejsze różnice pomiędzy omawianymi sposobami rozliczeń podsumowane zostały w poniższej tabeli.

fot. mat. prasowe

Jaki wybrać model rozliczeń za pozycjonowanie?

Stały miesięczny koszt to ułatwienie dla firmy przy planowaniu rocznego budżetu i określeniu wydatków marketingowych.


Długofalowe korzyści


Pozycjonowanie serwisu internetowego jest długim procesem, którego pełne efekty osiągane są zazwyczaj dopiero po kilku miesiącach w zależności od liczby i siły konkurencji, historii domeny i wielu innych czynników. Wykorzystanie zgodnych z wytycznymi Google technik tzw. White Hat SEO, nie przynosi szybkich (lecz krótkotrwałych) rezultatów. Bezpieczne metody pozycjonowania wiążą się także z większymi kosztami, jednak pozwalają na osiągnięcie trwałych, wysokich pozycji. Stała opłata ryczałtowa za pozycjonowanie okazuje się więc w dłuższej perspektywie bardzo korzystnym rozwiązaniem. Przynosi ono długotrwały wzrost widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na większą liczbę odwiedzin i konwersji oraz zwiększenie świadomości marki.
Umowa abonamentowa, przy odpowiednim raportowaniu przez agencję, to gwarancja jakości wykonanych prac. Z kolei model rozliczenia za efekt w postaci pozycji lub ruchu niestety wciąż często wiąże się z wykorzystaniem przez pozycjonera zakazanych technik, co prowadzi do kar nakładanych przez wyszukiwarkę i wysokich strat właścicieli witryn.


Autor: Maciej Dobkowicz, agencja

poprzednia  

1 2

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: