-
Konserwatywni Polacy
01:22 17.07.2005
... akceptacja Polaków dla aborcji, eutanazji i małżeństw homoseksualnych. Ten konserwatyzm przełamują głównie młodzi ludzie - podaje "Gazeta Wyborcza". Ośrodek Badania Opinii Publicznej podobne badania przeprowadził dwa lata temu. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące ich stosunku do antykoncepcji, konkubinatu, aborcji, eutanazji, prawa dzieci ...
Tematy: Polacy, badania społeczne, aborcja, eutanazja -
Gdzie na zakupy?
12:52 27.06.2005
Co bierzemy pod uwagę wybierając supermarket, mały sklep czy okoliczny bazarek jako miejsca naszych powszednich zakupów? Które sieci handlowe odwiedzamy najczęściej i czy korzystamy ze zdalnych kanałów sprzedaży? Zgromadzone przez Acxiom Polska informacje o ponad 2 mln gospodarstw domowych pozwoliły na dokonanie krótkiej analizy zachowań ...
Tematy: zakupy, Polacy, badania społeczne, wydatki -
Co denerwuje Europejczyków?
10:58 21.06.2005
Śmiecenie na ulicy, psie kupy na chodniku, wpychający się bez kolejki i... plucie w miejscach publicznych - to najbardziej złości Europejczyków, wykazał sondaż miesięcznika Reader's Digest. Ponad 3 400 dorosłym osobom z 17 europejskich krajów przedstawiono listę 20 powodów codziennej irytacji. Mieli zaznaczyć, czy są one dla nich bardzo irytujące, ...
Tematy: Europejczycy, badania społeczne, Polacy, sytuacje stresujące -
Polacy kochają samochody
12:16 20.06.2005
Coraz więcej Polaków posiada swoje własne cztery kółka. Poprawiła się nam stopa życiowa czy zmniejszyły się koszty zakupu samochodów? Raport Acxiom Polska o tym, jakie auta preferujemy i jakie są nasze plany zakupowe. Z danych zebranych poprzez Ogólnopolski Kwestionariusz Produktów i Usług wynika, że w 52% gospodarstw domowych znajduje się, co ...
Tematy: samochody, Polacy, badania społeczne, posiadanie samochodu -
Młodzi Polacy bardziej aktywni
11:18 14.06.2005
Najnowszy sondaż przeprowadzony na zlecenie "Gazety Wyborczej" i AIG OFE pokazuje, że aż 78 proc. młodych Polaków pracuje lub pracowało. Są aktywniejsi niż trzy lata temu, bardziej wierzą w swoje możliwości. Chcą dobrze zarabiać, ale chcą również zachować niezależność, dlatego rezygnują z karier w wielkich międzynarodowych korporacjach. Podobne ...
Tematy: młodzież, studia, badania społeczne, praca -
Wartości europejskie Polaków
00:01 10.06.2005
Czy Polacy uważają się za Europejczyków? Okazuje się, że niekoniecznie - w pewnych kwestiach bliżej nam do Amerykanów. Aż 86 proc. naszych rodaków przyznaje, że religia pełni ważną rolę w ich życiu. Z kolei obywatele innych europejskich krajów deklarują zdecydowanie większą liberalność w stosunku do mniejszości seksualnych, aborcji oraz Kościoła - ...
Tematy: społeczeństwo, badania społeczne, Polacy -
Polacy cenią pracę
12:23 07.06.2005
Polacy są narodem europejskim, który jest przekonany o większym znaczeniu pracy niż czasu wolnego - uważa 71 procent Polaków. Średnia europejska to 59 procent - wynika z raportu Euro RSCG. Polacy wyprzedzają nawet Niemców (68 procent z nich nadaje większe znaczenie pracy niż zajęciom czasu wolnego), których często kojarzy się z solidną, ciężką ...
Tematy: praca, czas wolny, stosunek do pracy, badania społeczne -
Wyroby alkoholowe i Polacy
00:24 18.05.2005
Whisky versus Lodowa - czy klientela tych marek różni się aż tak bardzo? Przygotowana przez Acxiom na podstawie Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług analiza wskazuje na wiele ciekawych cech różnicujących konsumentów obu trunków. Whisky to produkt zdecydowanie męski – ponad 63% kupujących to mężczyźni, podczas gdy w kategorii wódek ...
Tematy: wyroby alkoholowe, Polacy, badania społeczne -
Gadatliwi mężczyźni
00:02 16.05.2005
Do podtrzymywania znajomości kobiety najchętniej używają SMS-ów, podczas gdy mężczyźni wolą zatelefonować. Badania firmy Mintel pokazują, że wbrew stereotypowym wyobrażeniom to panowie znacznie chętiej rozmawiają przez telefon. W ankiecie wzięło udział 2 tys. osób, z których ...
Tematy: użytkownicy telefonów komórkowych, kobiety, badania społeczne -
Polacy unikają reklam
00:02 08.05.2005
... w trakcie trwania bloku reklamowego. Według badania Ipsos z kwietnia br. nadal blisko połowa (47%) Polaków w wieku 15 lat i więcej przyznaje, ... kanałach. Odsetek osób deklarujących zmienianie kanału podczas trwania bloku reklamowego jest - według ostatniego badania - wyższy o 10% w stosunku do roku 2000 roku i aż o 30% wyższy w porównaniu z rokiem ...
Tematy: reklama telewizyjna, unikanie reklam, badania społeczne, reklamy