-
Pakiet mobilności: czego boją się przewoźnicy?
... Sytuację analizuje Kamil Wolański, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców. Rok 2019 zakończył się z różnicą 5,4 proc. w kwestii rejestracji nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. Wśród samochodów ciężarowych zarejestrowano spadek aż o 5,2 proc., a w przypadku autobusów wynosi on ok. 8 proc. w stosunku do danych z 2018 r. Czy to ...
-
Transport międzynarodowy: jakie regulacje wprowadziła Francja?
... czasu pracy. Możliwy jest zatem zarówno tranzyt, jak realizowanie przewozów towarowych na terenie kraju, ale z pewnymi zmianami. Transport ładunków pojazdami o dmc powyżej 7,5 t Zgodnie z rozporządzeniem z 19 marca, zakazy ruchu pojazdów ciężarowych powyżej 7,5 t we Francji zostały zniesione. Przepisy tego rozporządzenia mają zastosowanie do ...
-
Flota samochodowa MŚP - ambitne plany bez szans na realizację?
... 2019 r., to prognozy IBRM SAMAR na 2020 rok były optymistyczne – 525 tys. rejestracji samochodów osobowych oraz 65 tys. samochodów dostawczych o DMC do 3,5 tony. Dziś wiadomo, że najprawdopodobniej się nie spełnią. – Zazwyczaj na początku roku na rynku samochodów można zaobserwować mniejszy ruch ...
-
Po co powstaną huby przeładunkowe? Pakiet mobilności i jego konsekwencje
... przerw, co obecnie jest wymagane i stosowane w prowadzeniu ciężarówek. W związku z wejściem w życie pakietu mobilności będą miały zastosowanie również wobec wszystkich samochodów o DMC powyżej 2,4 tony wykorzystywanych w międzynarodowym transporcie drogowym. Na pokładzie busów będą musiały się znaleźć inteligentne tachografy. To duży krok w stronę ...
-
TSUE: nie można karać przewoźników za nacisk do 11,5 tony
... . zł) i III-VI (5 tys. zł). Znacznie podniesiono niektóre stawki w ostatniej kategorii. Od teraz przekroczenie nacisku na jedną lub wiele osi, a także DMC i wymiaru pojazdu do 10% będzie kosztować aż 6 tys. złotych (obecnie 500 zł). Jeżeli parametry zostaną przekroczone w granicach 10%-20% kara ...
-
Pakiet mobilności a przewozy busem. Duże zmiany w przepisach
... regulacjom zawartym w rozporządzeniu nr 561/2006 (normy socjalne), czy nr 165/2014 (tachografy i ich obsługa). Co czeka przedsiębiorców opierających biznes na samochodach o DMC do 3,5 tony? Od kiedy zaczną obowiązywać tachografy w „busach” i jakie obowiązki będą ciążyć na przedsiębiorstwach transportowych? Po pierwsze: licencja wspólnotowa Pierwszą ...
-
"Mój Elektryk" - sukces dopłat do samochodów elektrycznych?
... ,18 zł. Zainteresowani wnioskowali o wsparcie zakupu 674 samochodów osobowych kategorii M1 (17 274 000 zł), 56 zeroemisyjnych „dostawczaków” kategorii N1 o DMC do 3,5 tony (2 697 453,69 zł) oraz 65 pojazdów kategorii L (240 185,49 zł), czyli skuterów, quadów i trójkołowców. W obliczu rosnących ...
-
Utrata prawa jazdy nawet na 9 miesięcy - sprawdź kary dla kierowców i przewoźników
... dopuszczalnej masy całkowitej o zaledwie „kilogram” ponad dopuszczalną masę całkowitą busa, to kara w wysokości 500 zł. W przypadku wyjścia poza 750 kg dmc przewoźnik zapłaci 2000 zł. Warto zaznaczyć, że jest to zauważalna zmiana w zakresie wzmocnienia działania służb, ponieważ rok wcześniej nienormatywność busów ...
Tematy: pakiet mobilności, kierowcy, transport drogowy, kierowca, czas pracy kierowcy, kierowcy zawodowi, czas pracy kierowców, tachograf, busy, przekroczenie czasu pracy kierowcy, prawo jazdy, utrata prawa jazdy, odebranie prawa jazdy, uprawnienie do kierowania pojazdami, przewozy międzynarodowe, kontrola drogowa, ITD -
Coraz więcej samochodów elektrycznych na polskich drogach
... koniec I połowy 2022 r. - 63, pod koniec połowy II już tylko 46). Celowe jest także m.in. objęcie wsparciem zeroemisyjnych samochodów dostawczych o DMC do 4,25 t, czy też zwiększenie dostępu do informacji na temat środków finansowych wciąż dostępnych w ramach programu - mówi Maciej Mazur, Dyrektor ...
-
Branża TSL rok po wprowadzeniu Pakietu Mobilności
... do kraju, w którym mają zarejestrowaną firmę przewozową. Kolejną istotną zmianą był również wymóg posiadania licencji transportowej i tachografów dla pojazdów od 2,5 t DMC, zgłaszanie do systemu IMI przewoźników wykonujących przejazdy kabotażowe i cross trade czy nowe regulacje kabotażowe. To, jak i wiele innych zapisów Pakietu ...
-
Coraz więcej elektrycznych samochodów użytkowych
... możliwości produkcyjne - mówi Jakub Faryś, Prezes PZPM. Warto odnotować, że w kwietniu padł rekord pod względem liczby nowo zarejestrowanych samochodów elektrycznych o DMC powyżej 3,5 t. Na polskie drogi trafiło ponad 30 takich pojazdów. Taki wynik cieszy, zwłaszcza biorąc pod uwagę brak dostępności w naszym kraju ...
-
Transport ciężki: nie ma sukcesu bez elektryfikacji?
... samochodów ciężarowych w Unii Europejskiej. Co piąta ciężarówka poruszająca się po drogach UE zarejestrowana jest w naszym kraju. W 2021 r. park pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 t liczył w Polsce ponad 1,2 mln sztuk, co przekłada się na wiodącą pozycję polskich przewoźników, którzy realizują niemal 1/5 wszystkich przewozów ...
-
Jak rozwija się elektromobilność w branży transportowej w Polsce?
... względem wielkości floty samochodów ciężarowych, Polska piastuje pozycję lidera w Unii Europejskiej – w naszym kraju zarejestrowanych jest ponad 1,2 miliona pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 t. Co więcej, polscy przewoźnicy odpowiadają za prawie 20% wszystkich przewozów w państwach członkowskich. Chcąc sprostać unijnym planom oraz wymaganiom ...
-
Transport międzynarodowy: licencja wspólnotowa krok po kroku
... dotyczy licencja wspólnotowa w 2023 roku? Warto pamiętać, że Pakiet Mobilności rozszerzył grupę zobowiązanych do posiadania licencji wspólnotowej. Do grupy pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony niedawno dołączyli posiadacze pojazdów o masie od 2,5 do 3,5 tony. Od 21 maja 2022 przewozy samochodami tego rodzaju prowadzone poza ...
-
Salony samochodowe: wzrosty sprzedaży i rentowności tylko przejściowe?
... , które napędzało rynek i dało powody do optymizmu był wzrost rejestracji nowych pojazdów. W okresie styczeń-lipiec 2023 roku rejestracje pojazdów lekkich, tj o DMC, tj. o 15% r/r, co dało też o 41% więcej sprzedanych aut wobec porównywalnego okresu roku 2019. Dzięki temu wzrósł udział marek ...
-
Licznik Elektromobilności. Zbyt mało elektrycznych ciężarówek na drogach
... r. Nie będzie to jednak możliwe bez wprowadzenia subsydiów, zmian prawnych (w tym zniesienia opłat drogowych dla elektrycznych ciężarówek oraz podniesienia ich DMC na gruncie regulacyjnym) oraz rozbudowy dedykowanej infrastruktury ładowania wysokiej mocy - mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.
-
Elektromobilność w Polsce: są szanse na 1 mln samochodów elektrycznych?
... pojazdów osobowych może wzrosnąć z zaledwie 3,6% w 2023 r. do prawie 12% w 2025 r. i ok. 22% w roku 2030. W konsekwencji za niecałe 7 lat park BEV o DMC do 3,5 t będzie liczyć w naszym kraju ponad 840 tys. szt. Flota hybryd typu plug-in (PHEV) do tego czasu wzrośnie do ok ...
-
ZPL: leasing w dobrej formie?
... (wzrost o 5 proc.) Nieruchomości – 0,29 mld zł (wzrost o 0,7 proc.) Główną naszą siłą napędową są pojazdy lekkie, czyli osobowe i dostawcze do 3,5 tony DMC. W pierwszym półroczu firmy leasingowe sfinansowały o 1/3 więcej pojazdów lekkich niż w analogicznym okresie 2023 roku. Nie można tego samego powiedzieć o pojazdach ...
-
Myto w górę nie tylko w Niemczech. Gdzie i o ile wzrosły opłaty drogowe?
... za km. Od 1 lipca 2024 r. z wyższymi opłatami drogowymi w Niemczech liczyć się muszą również kierowcy przewożący towary pojazdami lub zespołami pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony. Do tej pory byli oni zwolnieni z opłat, które dotyczyły wyłącznie pojazdów przeznaczonych do transportu towaru o masie całkowitej przekraczającej ...
-
Zielone światło dla Stref Czystego Transportu w Polsce
... może więc pokazać analiza wieku polskich flot transportowych, którą w 2022 roku przeprowadził Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Wynika z niej, że pojazdy o DMC powyżej 3,5 t mające ponad 20 lat stanowiły 20% ogółu użytkowanych pojazdów. Kolejne 20% samochodów ciężarowych miało od 11 do 20 lat ...
-
Transport ponadgabarytowy - czy czas na zmianę norm?
... dopuszczalnej masy całkowitej. Przykładowo w Niemczech wynosi on 40 ton, a już w Czechach 48 ton. Według Polskiej Izby Spedycji i Logistyki 40 ton DMC to wartość zbyt niska. Zdaniem instytucji tak niski próg spowoduje, że wykorzystywanie tak długich zestawów będzie nieproduktywne, nieefektywne i nieekologiczne – komentuje ...