eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Najbardziej opiniotwórcze social media

Najbardziej opiniotwórcze social media

2012-08-03 13:34

Przeczytaj także: Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media


W czerwcu media najczęściej powoływały się na tweety Marcina Bosackiego. Rzecznik MSZ poinformował w tym czasie na Twitterze, że list prezydenta Obamy, przepraszający za zwrot „polskie obozy śmierci” jest „dobry i godny”. Z kolei warszawski radny Prawa i Sprawiedliwości, Maciej Maciejowski, zaistniał na Twitterze dzięki swej sensacyjnej wypowiedzi. Komentując zamieszki przed meczem Polska – Rosja na Euro 2012, wyraził żal, że marsz Rosjan nie został zakazany, a honoru Polski musieli bronić kibole, czym w jego opinii zasłużyli sobie na podziw.

fot. mat. prasowe

Autorzy wpisów najczęściej cytowanych w czerwcu

W czerwcu media najczęściej powoływały się na tweety Marcina Bosackiego


Prasa lubi Facebooka

Interesująco wygląda specyfika wykorzystywania informacji „społecznościowych” przez poszczególne media. Prasa najchętniej jako źródło doniesień wykorzystywała Facebooka, tematów dostarczyli jej przede wszystkim: Michał Wiśniewski, Kuba Wojewódzki i Dawid Kostecki "Cygan". Dwukrotnie rzadziej gazety cytowały wypowiedzi z Twittera. Z analizy wynika, że prasa bardzo rzadko podpierała się w publikacjach materiałami z YouTube.

Telewizja z kolei wyraźnie preferowała Twittera, oraz multimedialny kanał, jakim jest YouTube – z tych portali stacje korzystały kilkakrotnie częściej niż z Facebooka. Redaktorzy radiowi wybierali natomiast źródła pisane: Twittera i Facebooka.

fot. mat. prasowe

Media społecznościowe cytowane częściej niż telewizja

Na media społecznościowe powoływano się częściej niż na telewizję


Informacje o badaniu
Analizę „Najbardziej opiniotwórcze… social media w Polsce” przeprowadzono na podstawie 544 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 30 czerwca 2012 r, w których pojawiły się cytowania informacji opublikowanych na Facebooku, Twitterze, YouTube oraz innych popularnych mediach społecznościowych (m.in. nk.pl, blip.pl). Analiza objęła całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC). Badanie było przygotowane zgodnie z wytycznymi do raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Pod uwagę były brane wyłącznie cytaty z danego medium (np. „Na profilu Facebookowym możemy przeczytać, że…”, „Jak napisał poseł na Twitterze..”), a nie wzmianki dotyczące danego medium (np. „Debiut giełdowy Facebooka”, „Firma rozpoczęła kolejną akcję promocyjną na Facebooku”. Pełny opis badania można znaleźć w raportach na stronie IMM.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: