eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Młodzież świadoma zagrożeń w sieci

Młodzież świadoma zagrożeń w sieci

2011-05-18 11:00

Przeczytaj także: Dzieci jako użytkownicy Internetu


Co ważne, okazuje się, że często uczniowie mają nieco większą świadomość zagrożeń idących w parze z użytkowaniem sieci niż nauczyciele. Tych ostatnich bowiem nikt nie przygotował do tego, by profesjonalnie poprowadzić zajęcia poświęcone unikaniu niebezpieczeństw w Internecie. – Nie można bagatelizować tego tematu, bo największa grupa młodych internautów ma dostęp do sieci właśnie w szkole. Jeśli tam nie odbiorą lekcji samoobrony przed całkiem realnymi zagrożeniami płynącymi z wirtualnego świata, to raczej nie odbiorą jej nigdzie – mówi Mariusz Wesołowski, koordynator Akademii Allegro. To do niej właśnie mogą zgłaszać się polskie szkoły, które chcą zafundować swoim uczniom solidną lekcję wirtualnej profilaktyki. – Z naszymi warsztatami funkcjonującymi jako jeden z projektów Akademii Allegro jeździmy za darmo na zaproszenie szkoły. Nasz program, tak jak ostatnio w Suwałkach, wspierają również lokalne komendy policji. Uświadamiamy młodzież w najważniejszych kwestiach: cyberprzemoc, ochrona prywatności w sieci, budowa haseł dostępu do kont, rozpoznawanie symptomów uzależnienia oraz bezpieczne transakcje zakupowe w sieci – wylicza Justyna Gawrońska.

Młodzi kupują w sieci

Rynek zakupów internetowych nie może ignorować wciąż rosnącej liczby najmłodszych użytkowników. Statystyki pokazują, że aż 15% polskich nastolatków w wieku 13-18 lat posiada oficjalne konta aukcyjne dostosowane do ich możliwości: – Młodzież może kupować w sieci, ale nie dokona transakcji w takich kategoriach, jak: motoryzacja i wszelkie pojazdy, erotyka, broń, nieruchomości, trafika. Istnieją również ograniczenia co do kwoty transakcji, np. zakup za maksymalnie 500 zł i sprzedaż przedmiotu o wartości do 50 zł – wyjaśnia Robert Szajerski z poznańskiej kancelarii prawnej Legatum.

Młodzież znacznie częściej kupuje przedmioty w sieci, niż je sprzedaje – w skali miesiąca na Allegro co trzeci junior jest stroną nabywającą daną rzecz, ale już tylko co dziesiąty finalizuje transakcję odwrotną. Rzeczy, które najbardziej interesują młodych to – bez niespodzianek – odzież, obuwie oraz gry komputerowe.

Należy się spodziewać, że z miesiąca na miesiąc młodych użytkowników sieci będzie przybywać - tym więcej, im bardziej dynamiczna będzie informatyzacja życia codziennego. Skoro komputer jest już obecny w życiu przedszkolaków, należy raczej zadbać o edukację i uczulanie młodych na zagrożenia niż walkę z obecnością dzieci i młodzieży w wirtualnym świecie. To po prostu niemożliwe.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: