eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Relacje inwestorskie spółki

Relacje inwestorskie spółki

2011-01-18 13:49

Przeczytaj także: Relacje inwestorskie: definicja, zadania, cele


Ciekawym rozwiązaniem może być również transmisja on-line, która pozwala na relację na żywo niemal z każdego wydarzenia. Oferowane rozwiązanie technologiczne, prócz standardowej możliwości transmisji dźwięku i obrazu, pozwala na publikację prezentacji aktualnie omawianej i wyświetlanej podczas wydarzenia. Uczestnik np. konferencji w trybie on-line, ma również możliwość zadawania pytań organizatorom poprzez wbudowany panel służący do komunikacji. Transmisja może być wykorzystana do przeprowadzenie relacji z konferencji, szkoleń, walnych zgromadzeń, spotkań i wszelkich eventów ważnych dla firmy. Jest to szczególnie przydatne w komunikacji z inwestorami, gdy Ci nie mogą przybyć osobiście na WZA. Jest to niestety dość często spotykane, gdy jak wiadomo, z terminami nie każdemu można dogodzić. Transmisje on-line, czy też każde inne innowacyjne kanały do komunikacji, pozwalają na bezpośredni kontakt z inwestorami, bez konieczności osobistego spotkania.

Kolejnym narzędziem wspomagającym relacje inwestycyjne są salony inwestycyjne - to spotkania, podczas których są prezentowane i oceniane przez inwestorów spółki i projekty inwestycyjne. Celem Salonów Inwestycyjnych jest prezentacja wyselekcjonowanych spółek i projektów, poszukujących finansowania dalszego rozwoju. Prezentowane spółki są zazwyczaj weryfikowane przez organizatora przedsięwzięcia i przygotowane do wprowadzenia inwestora i/lub debiutu giełdowego.

Salony Inwestycyjne to szansa dla przedsiębiorców na przedstawienie projektów inwestycyjnych potencjalnym inwestorom, otrzymanie opinii ekspertów dotyczących modeli biznesowych, a także wymianę opinii i doświadczeń z innymi przedsiębiorcami. Salony Inwestycyjne adresujemy do inwestorów indywidualnych, Aniołów Biznesu oraz spółek szukających atrakcyjnych możliwości dywersyfikacji swoich portfeli inwestycyjnych. Udział w Salonach Inwestycyjnych to dla inwestorów dostęp do wyselekcjonowanych projektów i możliwość bezpośrednich kontaktów z przedstawicielami spółek.

Ponad połowa spółek w żaden sposób nie różnicuje rodzaju i sposobu przekazywania informacji ze względu na grupę docelową odbiorców. Częściowo wynika to z braku badań struktury akcjonariatu spółek, jak również z polityki informacyjnej zarządów poszczególnych spółek i niewielkiej liczby pracowników IR w stosunku do obowiązków tego działu. Relacje inwestorskie swój rozkwit przeżywają w szczególności na zachodnich rynkach giełdowych. Jest to szczególne po serii wielkich upadłości, których praktycznie inwestorzy się zupełnie nie spodziewali. Jest to skutkiem fałszywej polityki informacyjnej spółek. Po tych wydarzeniach, inwestorzy jeszcze bardziej wymagają oraz doceniają te spółki, które prowadzą otwartą i przejrzystą stronę związaną z RI. O znaczeniu relacji inwestorskich możemy przekonać się na przykładzie największych uczestników rynku giełdowego. Spółki, które w szczególny sposób dbają o swoich akcjonariuszy, mają znacznie większą szansę na wzrost wartości firmy. Chętniej również ich akcje są nabywane przez inwestorów.

RI na polskim rynku giełdowym wciąż się rozwijają i miejmy nadzieję, że w niedługim okresie będą one interesującym standardem, a nie tylko koniecznością.

poprzednia  

1 2

oprac. : Agnieszka Solecka / IPO.pl IPO.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: