eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Ewolucja spamu IV-VI 2010

Ewolucja spamu IV-VI 2010

2010-08-20 00:15

Przeczytaj także: Spam w VI 2010


Jak widać, aby zwiększyć szanse obejścia filtra, w niektórych odsyłaczach spamowych wykorzystywano kodowanie ASCII, tutaj zaznaczone kolorem czerwonym. Gdyby nieuważny użytkownik kliknął odsyłacz, najpierw zostałby przekierowany na stronę internetową wyświetlającą nagłówek serwisu tłumaczeniowego, a następnie na stronę spamową.

fot. mat. prasowe

Rozkład kategorii spamu

Rozkład kategorii spamu


Kategorie spamu

fot. mat. prasowe

Odsetek wiadomości e-mail z kategorii "Podróże i turystyka”

Odsetek wiadomości e-mail z kategorii "Podróże i turystyka”


Najpopularniejszą kategorią spamu w drugim kwartale 2010 roku była „Edukacja”. Obejmuje ona oferty różnych szkoleń i seminariów. Kategoria „Lekarstwa oraz produkty i usługi związane ze zdrowiem” spadła z drugiej pozycji, ustępując miejsca kategorii „Podróże i turystyka”, której udział znacznie zwiększył się w ciągu ostatnich trzech miesięcy. W kwietniu odsetek e-maili z tej kategorii wynosił 21,1%, później jednak liczba takich wiadomości zaczęła spadać.

W drugim kwartale Kaspersky Lab odnotował wzrost liczby oszukańczych wiadomości w spamie. W czerwcu odsetek spamu z kategorii „Oszustwa komputerowe” wynosił 14,5%, przy czym dominowały fałszywe powiadomienia z portali społecznościowych przekierowujące ruch na strony internetowe reklamujące Viagrę.

fot. mat. prasowe

Odsetek spamu z kategorii “Oszustwa komputerowe”

Odsetek spamu z kategorii “Oszustwa komputerowe”


Kategoria „Lekarstwa oraz produkty i usługi związane ze zdrowiem” uplasowała się dopiero na trzecim miejscu. Spowodowane to było tym, że część wiadomości e-mail reklamujących Viagrę zostało zaklasyfikowanych do kategorii „Oszustwa komputerowe”. Z drugiej strony, w porównaniu z poprzednim kwartałem wzrósł odsetek spamu z innych kategorii, takich jak „Edukacja”, „Podróże i turystyka” oraz „Inne towary i usługi”. Ogólnie, dynamika różnych kategorii spamu wskazuje na to, że jak tylko minie kryzys, wzrośnie ilość tradycyjnego „legalnego” spamu, natomiast zacznie się zmniejszać ilość spamu „partnerskiego”.

poprzednia  

1 ... 5 6 7

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: