Specjalistyczne sieci franczyzowe w natarciu
2010-06-28 13:32
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rosną inwestycje w sieci franczyzowe
Nie tylko spożywczeWedług ekspertów PROFIT system, wśród sieci specjalistycznych najliczniejszą grupę stanowią sklepy z artykułami spożywczymi, których oferta ogranicza się do wybranej kategorii (łącznie około 1400 placówek franczyzowych). Są to na ogół placówki otwierane przez np. producentów mięs i wędlin (Sokołów, Makton, Gzella, Delikatesy Mięsne u Rzeźnika, Bieszczadzkie Specjały), piekarnie (Kubiak, Gorąco Polecam Nowakowski, Pod Strzechą), sklepy z produktami tradycyjnymi (Produkty Benedyktyńskie, Bacówka Towary Tradycyjne).
Swoje miejsce w tej grupie znalazły również sklepy z alkoholami (Winoteka, Dobrewina.pl), herbatą i kawą (Czas na herbatę, Tea for you oraz Pożegnanie z Afryką). Są to sieci w których istotnym kryterium (poza doświadczeniem w sprzedaży) jest pasja. Bogatą ofertę w tej grupie uzupełniają systemy oferujące zdrową żywność, np. Żółty Cesarz – sieć wegetariańskich sklepów z żywnością BIO oferująca także biokosmetyki i publikacje poświęcone zdrowemu żywieniu. Franczyzobiorca Żółtego Cesarza nie musi być wegetarianinem, ale - jak informuje centrala - „istotne jest by kandydat podzielał idee związane ze zdrowym stylem życia”.
fot. mat. prasowe
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
7 pytań, które warto zadać franczyzodawcy
-
7 rzeczy, o których warto pamiętać podpisując umowę franczyzową
-
Franczyza w Polsce 2016
-
Franczyza w Polsce 2014
-
Franczyza w Polsce. Czy to ma sens?
-
Franczyza w Polsce 2013
-
Franczyza bankowa 2012-2013
-
Polacy a franczyza
-
Franczyza w Polsce: gastronomia 2012