eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetNajpopularniejsze hasła w Google 2009

Najpopularniejsze hasła w Google 2009

2009-12-03 01:22

Najpopularniejsze hasła w Google 2009

© fot. mat. prasowe

Google ogłosiło Zeitgeist 2009 - panoramę współczesnych zainteresowań i trendów wygenerowaną na podstawie milionów zapytań internautów na świecie, również z Polski. Podsumowanie 2009 roku dla Polski sporządzone "okiem wyszukiwarki", pokazuje, że nasze zainteresowania nie różnią się znacznie od najpopularniejszych na świecie trendów - Michael Jackson, film New Moon czy Lady Gaga znaleźli się na listach top 10 zarówno w Polsce jak i na świecie.

Przeczytaj także: Najpopularniejsze hasła w Google 2008

Zainteresowanie nagłą śmiercią Michaela Jacksona zdecydowało o pierwszym miejscu jego nazwiska w światowym rankingu wszystkich haseł o najszybszym wzroście popularności, podczas gdy w Polsce odejście króla popu usytuowało go jako numer 1 wśród najczęściej poszukiwanych gwiazd.

Nadal zyskują na popularności portale społecznościowe – tegoroczne rankingi potwierdzają zainteresowanie internatów takimi serwisami jak Facebook. Również lokalne portale tego typu przeżywają oblężenie - Hiszpanie tak intensywnie korzystali ze społecznościowego serwisu tuenti, że zagwarantowali mu miejsce w pierwszej 10 światowych haseł, podobnie jak rok temu Polacy zdecydowali o torpedującym wzroście popularności naszej klasy. Polscy internauci, oczywiście oprócz szukania znajomych, fascynują się grami z portalu wyspa gier, aukcjami na allegro, samochodami z otomoto i informacjami o filmach i nie tylko w serwisach peb i filmweb, korzystają z poczty, oglądają filmy na youtube i sprawdzają rozkłady jazdy pociągów. Jednak najszybciej na popularności zyskiwał w wyszukiwarce Google w Polsce serwis chomikuj, oferujący wirtualny dysk.

Listy tematyczne czyli pieniądze, miłość i Brzydula

Najszybciej zyskujące na popularności wyszukiwania 2009 roku potwierdzają, że bardzo chętnie kupujemy przez Internet w systemie aukcyjnym. Aby zestawienia były bardziej precyzyjne, można zajrzeć do rankingów tematycznych, gdzie sprawdzimy na przykład rodzaj ofert w kategorii „tani, tania, tanie”. Tu okazuje się, że największą popularnością cieszyły się przede wszystkim niedrogie oferty turystyczne. Wjeżdżamy nie tylko na wakacje, ale także w poszukiwaniu pracy, wciąż najchętniej za granicę.

Wśród opublikowanych list warto również zwrócić uwagę na ranking najpopularniejszych haseł związanych z telewizją, gdzie przebojem wdarła się Brzydula. Jej postać w tym roku cieszyła się nawet większym zainteresowaniem niż pieniądze Milionerów a nawet miłość - M jak miłość. Wśród gwiazd, poza Michaelem Jacksonem, polscy internauci szukali jak zwykle informacji o Dodzie, której po piętach deptała Lady Gaga. Ranking wyszukiwanych nazwisk z teką wygrał minister Grad, podczas gdy w kategorii wiadomości oczywiście najszybciej rosło zainteresowanie objawami świńskiej grypy.

fot. mat. prasowe


Światowe listy najpopularniejszych wyszukiwań można znaleźć na stronie google.com/zeitgeist2009.

Najszybciej zyskujące na popularności (globalnie)
  1. michael jackson
  2. facebook
  3. tuenti
  4. twitter
  5. sanalika
  6. new moon
  7. lady gaga
  8. windows 7
  9. dantri.com.vn
  10. torpedo gratis

Wśród list z różnych regionów świata znaleźć można na przykład zestawienie najpopularniejszych kandydatów w wyborach w RPA czy topowych nowinek technologicznych wyszukiwanych przez internautów w Hongkongu.

Co to jest Zeitgeist?

Google przygotowuje zestawienie Zeitgeist (z jęz. niemieckiego: „zeit” - „czas” oraz „geist” - „duch”, czyli „duch czasu”) podsumowując miliony zapytań wpisywanych przez internautów w okno wyszukiwarki każdego dnia.

Oprócz udostępnienia list wiodących wyszukiwań roku 2009, Google oferuje również kilka ogólnodostępnych narzędzi, takich jak Google Trends lub Statystyki Wyszukiwarki Google, które umożliwiają samodzielne sprawdzenie zarówno globalnych, jak i regionalnych trednów w wyszukiwaniu w wybranym czasie, a nawet z prognozą na przyszłość. Można na przykład sprawdzić, jak w tym roku rosło zainteresowanie Polaków hasłami związanymi ze świńską grypą.

Narzędzia Google nigdy nie pozwalają na identyfikację poszczególnych użytkowników, a badania są oparte na anonimowych i zbiorczych podsumowaniach frekwencji występowania danego wyszukiwanego hasła w określonym przedziale czasowym.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: