eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Bezpieczna cesja domen

Bezpieczna cesja domen

2009-07-13 13:59

Przeczytaj także: Domena firmowa: dane abonenta powinny być aktualne


Dane podawane przy rejestracji domeny muszą być prawidłowe


W przypadku firmowej domeny internetowej niezmiernie ważna jest poprawność danych podanych w trakcie rejestracji. Wprowadzenie błędnych danych może rzutować na funkcjonowanie oraz zarządzanie usługą w późniejszym czasie. Abonentem domeny jest podmiot (firma lub osoba fizyczna), na rzecz którego zarejestrowana jest domena i którego dane zostały podane podczas rejestracji usługi. Tylko Abonent w trakcie okresu abonamentowego może w pełni dysponować domeną. Dlatego też należy pamiętać o kilku prostych zasadach przy rejestracji domeny.

Po pierwsze: poprawność danych Abonenta. Dane muszą być aktualne i prawdziwe. Jeżeli firma posługuje się zamiennie skrótem własnej nazwy, przy rejestracji powinna podać pełną nazwę firmy taką, jaka widnieje na dokumentach identyfikacyjnych (np. wyciągu KRS). Adres firmy należy podać zgodny z jej zarejestrowaniem, a nie siedzibą bądź adresem korespondencji. Ważny jest także poprawnie wprowadzony numer REGON.

Po drugie: dane kontaktowe. Firmy często podają ogólne dane do korespondencji. Jest to błąd. Najlepiej jest wybrać jedną osobę, która będzie odpowiedzialna za administrowanie domeną.

Po trzecie: należy zarejestrować domenę na właściciela firmy bądź na samą firmę, a nie na jej pracownika. Wiąże się to z prawami do domeny. Jeżeli pracownik odejdzie, bądź zostanie zwolniony udowodnienie, że firma ma prawo do dysponowania domeną, może być czasochłonne, a funkcjonowanie firmowej witryny w tym okresie zagrożone. Podobnie jest przy indywidualnym tworzeniu strony WWW przez agencje interaktywne bądź webmasterów. Na początku współpracy należy zaznaczyć, że domena powinna być zarejestrowana na zleceniodawcę strony, a nie jej wykonawców i dopilnować by tak właśnie się stało
- Sebastian Pacanek, Kierownik Biura Obsługi Klienta w NetArt

Rejestrując domenę podaj dane identyfikacyjne firmy.


Domena jest dla przedsiębiorstwa dobrem o kluczowym znaczeniu. Kieruje do firmowej strony WWW, pod jej adresem znajdują się aplikacje pozwalające na złożenie zamówienia przez klienta lub też oprogramowanie, które pozwala na zarządzanie zakupionymi produktami i usługami. Dlatego firma powinna dbać o jej pełne zabezpieczenie od samego początku tzn. od fazy rejestracji usługi. Niestety firmy często właśnie podczas tej fazy popełniają najwięcej uchybień, które mają wpływ na późniejsze zarządzanie usługą. Warto zapamiętać kilka głównych zasad, którymi należy się kierować dokonując rejestracji domeny. Przede wszystkim wszystkie dane Abonenta podawane w procesie rejestracji powinny być pełne, aktualne i prawdziwe, a także zgodne z dokumentami rejestracyjnymi firmy (wyciągiem z KRS, zaświadczeniem o nadaniu nr REGON, zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej itp.).

Domena powinna być zarejestrowana na dane przedsiębiorstwa, a nie np. pracownika czy webmastera, który tworzył firmowy serwis WWW. Jest to zabezpieczenie przed hipotetyczną sytuacją, w której po zakończeniu współpracy, prawo firmy do dysponowania domeną mogłoby zostać zakwestionowane. Warto skrupulatnie i prawidłowo wypełnić formularz rejestracyjny, gdyż zwiększa to bezpieczeństwo firmowej domeny
- radzi Sebastian Pacanek, Kierownik Biura Obsługi Klienta w NetArt

Autor: Beata Mosór, Kierownik Sekcji Public Relations w

poprzednia  

1 ... 3 4

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: