eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Firmy internetowe w Polsce optymistyczne

Firmy internetowe w Polsce optymistyczne

2009-02-03 12:28

Przeczytaj także: Opóźnione płatności blokują polskie firmy

fot. mat. prasowe

Ocena źródeł niepowodzenia rozmów z inwestorami

Ocena źródeł niepowodzenia rozmów z inwestorami

Badania pokazują, że najbardziej surowi w ocenach pomysłodawców szukających finansowania swoich projektów są doświadczeni przedsiębiorcy. W tej grupie uczestników badania 64% wskazuje „brak umiejętności prezentacji i sprzedania” pomysłu, 46% - źle przygotowany biznesplan, a 34% - zły plan promocji, marketingu.

Rozpoczynając rozmowę z inwestorem, początkujący przedsiębiorcy są pełni obaw. Z raportu LaunchIT wynika, że wielu z nich boi się asymetrii w stosunkach z inwestorem kapitałowym - tego, że wykorzysta w nieuczciwy sposób swoja przewagę negocjacyjną. Najważniejszą obawą jest strach przed niekorzystnymi klauzulami (52% wskazań respondentów). Twórcy internetowych firm boją się forsowania w umowach inwestycyjnych zapisów, które potem okażą się dla nich bardzo niekorzystne. Prawie równie ważny (51%) jest też strach przed dominacja inwestora i jego wpływem na wszystkie istotne decyzje biznesowe.

fot. mat. prasowe

Ocena zagrożeń dla inwestobiorcy

Ocena zagrożeń dla inwestobiorcy

Pozostałe zagrożenia nie są postrzegane przez inwestobiorców jako aż tak istotne. Wśród rzadziej wskazywanych są niezrozumienie (brak zrozumienia wizji, chęci zachowania oryginalnego pomysłu), zaniżenie udziałów (krzywdzące wyliczenie wartości wkładu pomysłodawców projektu) oraz kradzież pomysłu (wykorzystanie go przez inwestora i samodzielna realizacja z wyższym zyskiem).

Z raportu wynika, że optymizm to zdecydowanie najlepsze określenie nastrojów branży internetowej pod koniec 2008 r. Niewielu przedsiębiorców widzi duże trudności z pozyskaniem kapitału na rozwój swoich pomysłów i jednocześnie większość wierzy w możliwość powstania w Polsce start-upu, który odniesie sukces na całym świecie.

Aż 81% osób związanych z branżą e-biznesu jest zdania, że globalny sukces polskiej firmy internetowej jest możliwy. Czy osoby z większym doświadczeniem biznesowym są do tego nastawione bardziej sceptycznie? Wyniki badania pokazują, że raczej nie, choć odsetek odpowiedzi „Nie, raczej w to nie wierze” wynosi już 22%.

fot. mat. prasowe

Szanse na globalny sukces polskiego start-upu

Szanse na globalny sukces polskiego start-upu

Informacje o badaniu
Badanie, przeprowadzone przez Business Angel Seedfund, było realizowane w październiku i w listopadzie 2008 r. w formie ankiety internetowej dostępnej na stronie LaunchIT. Łącznie wzięło w nim udział 749 osób związanych z e-biznesem.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: