Spożywczy handel detaliczny 2008
2008-11-24 00:20
Przeczytaj także: Spożywczy handel detaliczny 2009
Handel wielkoformatowy wciąż w mniejszości, ale zyskuje na znaczeniu
fot. mat. prasowe
Udział sklepów wielkopowierzchniowych w spożywczym handlu detalicznym w Polsce, 2005-2008
Według szacunków PMR, w 2008 roku 13,2% spożywczej sprzedaży detalicznej przypada na hipermarkety. Sklepy w tym segmencie prowadzi sześć firm – Tesco, Real (Grupa Metro), Auchan, Carrefour, Kaufland i E.Leclerc. Sklepy dyskontowe kontrolują około 8% rynku, z czego około dwóch trzecich przypada na Biedronkę. Zróżnicowany segment supermarketów to 12,1% sprzedaży detalicznej spożywczej.
fot. mat. prasowe
Udziały sklepów wielkopowierzchniowych w spożywczym handlu detalicznym w Polsce (%), 2008
Obecnie dla handlu detalicznego, podobnie jak dla większości innych branż, nadchodzą trudne i burzliwe czasy. Niemniej jednak dla niektórych formatów, przede wszystkim dla sklepów dyskontowych, kryzys może oznaczać szansę. W związku z tym PMR spodziewa się, że łączny udział formatu dyskontowego w spożywczej sprzedaży detalicznej nadal szybko będzie się zwiększał.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Sprzedaż detaliczna: ile zarobiły największe sieci handlowe?
-
Największe sieci handlowe obawiają się o przyszłość
-
Największe sieci handlowe na świecie 2018
-
E-commerce motorem wzrostu największych sieci detalicznych
-
Największe sieci handlowe walczą o wyniki
-
Największe sieci handlowe rosną wolniej
-
Największe sieci handlowe na świecie 2014
-
Rynek detaliczny liczy na e-commerce
-
Smartfony wspomogą rynek detaliczny