eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ewolucja spamu 2007

Ewolucja spamu 2007

2008-03-26 00:27

Przeczytaj także: Rośnie ilość spamu


W lutym spamerzy wrócili do wykorzystywania spamu animowanego: tekst reklam rozbijany był na klatki, przy czym każda z nich zawierała od jednego do dwóch wierszy reklamy. Następnie klatki były nakładane na siebie, dając w rezultacie pełny tekst. Spamerzy udoskonalili technologię wykorzystywaną do obracania elementów w każdej klatce pod innym kątem, przez co uzyskali jeszcze większy "szum w tle". To spowodowało, że tekst (w formie obrazka) stał się niezwykle trudny do odczytania, przez co animowany spam po raz kolejny utknął w ślepym zaułku.

Poniżej przedstawiono kilka przykładów spamu animowanego zawierającego elementy obrócone pod różnym kątem:

fot. mat. prasowe

Spam składający się z czterech oddzielnych klatek

Spam składający się z czterech oddzielnych klatek

Wiosną 2007 roku twórcy oprogramowania antyspamowego potrafili odfiltrowywać spam graficzny, a spamerzy musieli szukać nowych sposobów dostarczania tej samej informacji w formie graficznej.

W marcu pojawił się nowy rodzaj spamu. Wiadomości spamowe zawierały odsyłacz prowadzący do darmowej strony hostingowej, z której pobierane były obrazy (imageshack.us, imagenerd.com, imgnation.net, hostpic.biz, imgplace.com itd.). Zasadniczo pliki graficzne nie były załączane do takich wiadomości. Były zlokalizowane na zewnętrznych zasobach (zwykle darmowych), a wiadomości zawierały odsyłacz do takich zasobów. Po otwarciu wiadomości automatycznie pobierał się obraz. Inna taktyka polegała na wykorzystywaniu obrazka jako tła. Adres URL, pod którym zlokalizowany był obraz, umieszczany był wewnątrz znacznika "body" z atrybutem "background". W rezultacie obrazek był automatycznie ładowany w pewnych klientach pocztowych oraz za pośrednictwem określonych serwisów poczty WWW. Ponieważ spam graficzny nie był wysyłany jako załącznik do wiadomości, filtry spamu nie miały czego analizować. Jednak sztuczki te okazały się nieskuteczne i spamerzy przerzucili się na eksperymentowanie z formatem załączanych plików.

Jedną z innowacji był spam w formacie PDF, który pojawił się w maju. Użytkownicy otrzymywali puste wiadomości e-mail z załącznikami w formacie .pdf (a później w formacie .fdf ). Użytkownicy nie spodziewali się tego rodzaju spamu, dlatego otwierali załączniki, w których znajdowali dobrze znane im teksty reklamowe.

Na początku tego rodzaju spam skutecznie obchodził filtry antyspamowe i stanowił stosunkowo duży odsetek całkowitej ilości spamu - w okresie największego natężenia jego udział wynosił prawie 10%. Jednak filtry spamowe szybko nauczyły się wykrywać takie załączniki. Spamerzy próbowali zmienić format załączników z .pdf na .fdf. Jednak filtry potrafiły rozpoznawać ten nowy typ spamu i pod koniec lipca metoda ta znalazła się w ślepym zaułku.

poprzednia  

1 2 3 4 ... 8

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: