eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › PRZEDsprzedaż - fundament sukcesu w Programie Partnerskim

PRZEDsprzedaż - fundament sukcesu w Programie Partnerskim

2003-07-15 15:34

To, ilu odwiedzających Twoje strony uda Ci się w programie partnerskim zamienić w klientów, zależy od trzech czynników: 1. Jak zdobywasz odwiedzającego; 2. W jaki sposób się do niego zwracasz; 3. Jak odsyłasz go do swojego sprzedawcy-partnera.
Wszystkie trzy punkty są istotne, ale w tej chwili zajmiemy się tylko drugim i trzecim. To właśnie one są kluczowe dla tego, czy i ile uda Ci się zarobić w PP. W punktach 2. i 3. najlepiej ujawnia się potęga PRZEDsprzedaży.

Czym jest PRZEDsprzedaż?

Terminu tego jako pierwszy użył Ken Evoy, autor doskonałego podręcznika e-marketingu - "" Ken praktycznie na każdym kroku podkreśla kapitalne znaczenie PRZEDsprzedaży, szczególnie w odniesieniu do programów partnerskich.

Znaczenie słowa PRZEDsprzedaż jest łatwe do zrozumienia. Popatrz:

Sprzedażą zajmuje się... sprzedawca, którego produkty reprezentujesz jako partner. Kiedy odwiedzający Twoją stronę zdecyduje się na kliknięcie w odpowiedni link, trafia na stronę *sprzedającą* produkt lub usługę. Tutaj kończy się Twoja rola - nic już nie możesz zrobić, teraz zamiana odwiedzającego w klienta należy tylko do sprzedawcy. Ale...

...co się dzieje, gdy odwiedzający wejdzie na Twoją stronę i natrafi na OFERTĘ? Bardzo wielu partnerów bierze ofertę swojego sprzedawcy i z niewielkimi zmianami umieszcza u siebie. To łatwe do zrobienia, no i wydaje się skuteczne. Nieprawdaż?

Otóż nie.

Jeśli wspomniany odwiedzający nie szukał na Twojej stronie ofert, tylko INFORMACJI (a tak zapewne było), jego reakcja nie jest trudna do przewidzenia... KLIK na pożegnanie. Czyżbyś właśnie straciła okazję do zarobku?

Jeśli nawet Twój gość zapozna się z prezentowaną przez na Twojej stronie ofertą i kliknie w link do produktu / usługi, zgadnij - na co trafi? Niestety - trafi na kolejną ofertę sprzedaży, zresztą bardzo podobną do Twojej. Co słyszę...? KLIK. Kolejny potencjalny klient stracony.

Tak, to jest czarny scenariusz. Pamiętaj - jeśli Twoja strona ma dostarczać informacji, nikt nie przychodzi na nią żeby cokolwiek KUPIĆ! Wielu partnerów poświęca masę czasu i energii na tworzenie własnych ofert. Na sprzedawanie. Zapominają o tym, co oczywiste - mają być PARTNERAMI, nie SPRZEDAWCAMI.

I tutaj rozwiązaniem jest właśnie PRZEDsprzedaż. Pozwól, że dla lepszego wyjaśnienia odwołam się do przykładu.

PRZEDsprzedaż w praktyce

Odwiedzający wchodzi na Twoją stronę w poszukiwaniu... tak jest, informacji. A dokładniej - informacji o tym, gdzie znaleźć najlepsze łowiska w Polsce (jeśli jeszcze nie wiesz, to w tym przykładzie prowadzisz stronę o wędkarstwie). Przegląda Twoją całkiem niezłą stronę, aż w końcu trafia na recenzję książki o łowiskach. No proszę, a z recenzji wynika, że książka jest dobra i warto ją kupić. Tylko gdzie...? O, jest link!



KLIK - KLIK... O, to może jeszcze którąś z tych książek o wędkarstwie? Ciekawe...

Widzisz? Zadowolony klient, zadowolony sprzedawca...

...i oczywiście zadowolony partner! Gratuluję kolejnego zarobku.

Na tym właśnie polega PRZEDsprzedaż. Jeśli uda Ci się (za pomocą INFORMACJI) nastroić klienta pozytywnie do zakupu, a następnie delikatnie skierować go do sprzedawcy - Twoje szanse na zarobek wzrosną co najmniej (!) kilkakrotnie.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Spytek / Programy Partnerskie.info Programy Partnerskie.info

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: