Karma dla psów i kotów. To już nie jest niszowy rynek
2023-06-19 08:32
Na kocią karmę wydajemy więcej © pixabay.com
Przeczytaj także: Światowy Dzień Zwierząt: czy w czasach inflacji oszczędzamy na pupilach?
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Ile wydajemy na karmę dla psów i kotów?
- Kot czy pies? Który jest kosztowniejszy w utrzymaniu?
- Który kanał zakupów jest wiodący w przypadku karmy dla psów i kotów?
Czworonożni przyjaciele są nam wyjątkowo bliscy, dlatego chcemy, aby jak najdłużej pozostawali w dobrej formie. Jeśli tylko domowy budżet na to pozwala, staramy się wybierać dla nich produkty najlepszej jakości. Ponadto stale rośnie liczba gospodarstw domowych, które sięgają po gotowe, profesjonalne produkty dla psów i kotów. W efekcie wartość rynku tej kategorii produktowej w okresie marzec 2022-luty 2023 wyniosła już ponad 731 mln złotych – mówi Jakub Dubniak, Consultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Na kocią karmę wydajemy więcej
Przeciętny właściciel psa wydaje rocznie średnio 292 złote na jedzenie dla swojego pupila. Nieco więcej przeznacza na karmę suchą niż mokrą i najchętniej zaopatruje się w opakowania poniżej 5 kg, choć w ostatnim czasie na popularności zyskują także większe opakowania. Wśród listy 10 najczęściej kupowanych marek dominują marki własne topowych sieci.
fot. pixabay.com
Na kocią karmę wydajemy więcej
Z danych GfK wynika, że na karmę dla kotów nabywcy wydają więcej niż w przypadku żywności dla psów. Właściciele mruczków wydają na ich jedzenie średnio 393 złote w ciągu roku. Zdecydowanie dominuje tu karma mokra, głównie w opakowaniach typu saszetki czy puszki.
Warto zwrócić uwagę, że znaczna część kupowanego wolumenu to produkty w opakowaniach do 100 g, co dla większości kotów stanowi odpowiednik jednego posiłku. Produkty tego typu stanowią ponad połowę wartości kupowanej karmy dla kotów. Największymi producentami w tym przypadku są Mars oraz Nestle – komentuje Jakub Dubniak.
Wiodącym kanałem zakupów zarówno w przypadku karmy dla kotów, jak i karmy dla psów, są dyskonty. Istotny jest również kanał e-commerce, gdzie koszyk zakupowy jest ponad 5 razy większy niż w przypadku dyskontów. Co więcej, przez internet konsumenci kupują więcej produktów premium. Ważną rolę – zwłaszcza w przypadku karmy kociej – odgrywają również drogerie, które oferują szeroki wybór pokarmu w małych opakowaniach.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Zwierzęta domowe i biurowe: czy praca to miejsce dla psów i kotów?
-
Długi weterynarzy topnieją
-
Streaming i VOD. Kto walczy o popularność z Netflixem?
-
SAS przedstawia 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku
-
7 nieoczywistych skutków epidemii COVID-19
-
Pies na pokładzie. 10 zasad transportu zwierząt samolotem
-
Transport zwierząt samolotem. Co warto wiedzieć?
-
Wakacje z psem? Oto hotele przyjazne zwierzętom
-
Zwolnienie emeryta z podatku od psa
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)