eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Obsługa klienta w biurach nieruchomości

Obsługa klienta w biurach nieruchomości

2022-10-27 09:03

Obsługa klienta w biurach nieruchomości

Obsługa klienta w biurach nieruchomości © fot. mat. prasowe

Komunikat PR

Biura nieruchomości obsługują jednocześnie od kilkunastu do nawet kilkuset klientów. Jak odnaleźć się w gąszczu informacji i zapamiętać preferencje poszczególnych osób? Obsługę klienta trafiającego do biura nieruchomości można usprawnić, wykorzystując oprogramowanie CRM.

Czego oczekuje klient zgłaszający się do biura nieruchomości?


Coraz więcej osób zainteresowanych zakupem mieszkania docenia pomoc specjalisty – agenta nieruchomości. Współpraca z biurem nieruchomości pozwala uniknąć przeglądania dziesiątek czy setek ogłoszeń. Jednocześnie agenci nieruchomości często współpracują ze specjalistami – doradcami kredytowymi, prawnikami czy inżynierami. Aby jednak klient był zadowolony ze współpracy, konieczne jest:
  • poznanie jego oczekiwań względem idealnej nieruchomości,
  • przygotowanie dla niego spersonalizowanych ofert – każda w jak największym stopniu powinna odpowiadać jego potrzebom,
  • zaprezentowanie mu wybranych przez niego nieruchomości.

Jak nie zapomnieć o informacjach istotnych dla osoby poszukującej nieruchomości? Kluczem okazuje się wgląd do korespondencji i notatek. Tę i wiele innych funkcji zapewnia właśnie oprogramowanie CRM.

Jak oprogramowanie CRM usprawnia kontakt z klientem?


Systemy CRM zostały stworzone z myślą o zarządzaniu relacjami z klientami. W porównaniu produktów oferowanych przez różnych dostawców widoczne są jednak różnice w ich funkcjonalności. System CRM Esti, który został stworzony z myślą o biurach nieruchomości, pozwala zarówno na stworzenie bazy klientów, jak i prowadzenie z nimi korespondencji. Dodatkowo każdy z agentów może w jednym miejscu zapisać wszelkie uwagi zgłoszone przez osobę poszukującą mieszkania czy domu.

Dobre oprogramowanie CRM, którego celem jest usprawnienie kontaktu z klientem, zapewnia też dostęp do szablonów komunikatów. Dzięki nim agenci oszczędzają czas, wysyłając podobne informacje. Jednocześnie każdy szablon można dowolnie modyfikować i dostosować go do własnych potrzeb.

CRM – moduły przypomnienia o kontakcie z klientem i kalendarz


Osoba zainteresowana zakupem nieruchomości potrzebuje czasu, aby zapoznać się z otrzymanymi ofertami. Jednocześnie agenci powinni inicjować kontakt, np. pytaniem, czy klient chce obejrzeć któryś z zaprezentowanych lokali. O wysłaniu takiej wiadomości również przypomni oprogramowanie CRM – wystarczy, że zostanie ono wyposażone w moduł automatycznych przypomnień o kontakcie z klientem.

Aby obsługa klienta w biurze nieruchomości była profesjonalna, wybrany system CRM powinien umożliwiać prowadzenie kalendarza. Z jednej strony eliminuje to konieczność notowania dat spotkań w terminarzu, z drugiej agent wszystkie niezbędne informacje o kliencie i procesie jego obsługi gromadzi w jednym miejscu.

Inne przydatne moduły systemu CRM ułatwiające obsługę klienta w biurze nieruchomości to:
  • zarządzanie regularnością kontaktów z klientem,
  • moduł przeznaczony do rezerwacji pomieszczeń na spotkania,
  • ewidencja prezentacji i potwierdzeń oglądania nieruchomości.

Korzystanie przez wszystkich agentów zatrudnionych w biurze nieruchomości z jednego systemu CRM pozwala przy tym na bieżąco monitorować to, jak bardzo są oni obciążeni pracą. Ta statystyka także przekłada się na jakość obsługi klienta.

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: