eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Czym są rozwiązania usprawniające komunikację?

Czym są rozwiązania usprawniające komunikację?

2022-07-01 22:03

Czym są rozwiązania usprawniające komunikację?

Czym są rozwiązania usprawniające komunikację? © pexels

Komunikat PR

Wyzwaniem dla współczesnego biznesu są rozwiązania usprawniające i automatyzujące komunikację z klientem, zwłaszcza dla firm z dużą ilością kontrahentów. Wiadomości przesyłane za pośrednictwem wielu narzędzi jednocześnie mogą powodować informacyjny chaos. Jak sobie z poradzić z tym problemem?

Czy czas na komunikację z klientem jest ważny?


Komunikacje z klientem, skuteczna i efektywna, to klucz do sukcesu w biznesie. Im więcej kontrahentów tym firma notuje większy zysk. Wielu przedsiębiorców, zwłaszcza tych początkujących, nie ma jeszcze świadomości, jak dużo czasu pochłaniają działania związane z komunikacją i brak zintegrowanych narzędzi. Aby spełnić wymagania współczesnych odbiorców, firma musi posiadać rozbudowany dział obsługi klienta i zespół osób, które powinny pracować w systemie zmianowym, aby obsługiwać bieżące sprawy oraz zajmować się działaniami promocyjnymi i pozyskaniem nowych użytkowników.

Tymczasem Apifonica proponuje nowatorskie podejście, które usprawni pracę całej firmy i zredukuje koszty związane z posiadaniem wielu narzędzi i ciągłym zatrudnianiem nowych osób do działu obsługi klienta. Wyobraźmy sobie, że zautomatyzujemy komunikację na pierwszym etapie kontaktu z obecnym i przyszłym klientem. Nowoczesne narzędzia zastąpią zespół osób odpowiedzialnych za wysłanie informacji i identyfikację klientów, których działania przełożą się na zakup produktów i usług. W ten sposób zespół do spraw komunikacji może poświęcić więcej czasu na tych, którzy generują dla firmy zysk, a zautomatyzowane komunikaty trafią tam, gdzie udział człowieka nie jest jeszcze konieczny, czyli na etapie komunikowania oferty i działań promocyjnych.

Jak automatyzować komunikację?


Automatyzacja komunikacji to przede wszystkim tzw. voicebot do obsługi wielu połączeń jednocześnie. Jedno narzędzie jest w stanie zastąpić kilkudziesięcioosobowy dział obsługi klienta i ma tę przewagę, że odbiera połączenia całą dobę przez siedem dni w tygodniu. Nie tylko odpowiada na pytania, ale określa też intencyjność zapytań, dopasowując najlepsze odpowiedzi, aby dzwoniący uzyskał dokładnie te informacje, których potrzebuje.

Komunikację z klientem, zwłaszcza dotyczącą oferty, jej zmian lub nowych rozwiązań warto prowadzić, wykorzystując do tego SMS-y. Wiadomości marketingowe rozsyłane za pośrednictwem jednego narzędzia to nie tylko wygoda i oszczędność, ale także możliwość korzystania z wielu funkcji dodatkowych, jak raportowanie skuteczności prowadzonych kampanii, optymalizacja contentu (w tym linków), a także możliwość personalizacji komunikatów pod docelową grupę odbiorców. Spełnienie dokładnie tych potrzeb, które są ważne dla klienta przekłada się na lojalizację wobec marki i generuje kolejne potrzeby zakupu produktów lub usług. Podobnie jak dbałość o dane użytkowników i działanie zgodnie z RODO. Nowoczesne rozwiązania pozwalają na komunikację na linii marka – klient bez ujawniania prywatnych numerów telefonów obu stron.

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: