Zagrożenia programami adware i spyware
2006-09-09 13:48
Przeczytaj także: 10 największych zagrożeń w 2007 r.
Badanie McAfee wskazuje, że dystrybutorzy oprogramowania adware i spyware nadużywają do własnych celów programy marketingowe legalnie działających firm. Poza tym dystrybutorzy oprogramowania adware wykorzystują firmy i witryny pełniące rolę pułapek na nic nie podejrzewających użytkowników i pośredników. W efekcie właściciele oficjalnych i legalnych witryn mogą być nawet nieświadomie powiązani ze znanymi dystrybutorami oprogramowania spyware. Tego typu programy instalują się na komputerze użytkownika, często jako obowiązkowy dodatek do "bezpłatnego" oprogramowania, po czym są wykorzystywane do zbierania informacji, które mogą mieć znaczenie marketingowe oraz do dystrybucji reklam dostosowanych do profilu użytkownika.A oto kluczowe spostrzeżenia zawarte w dokumencie:
• Osoby sławne są znacznie silniejszym magnesem, niż seks. Według badań McAfee SiteAdvisor, najbardziej aktywni dystrybutorzy oprogramowania adware wykorzystują witryny gwiazd i innych znanych osób, a nie - jak zwykło się powszechnie uważać - witryny zawierające treści pornograficzne i przeznaczone dla dorosłych odbiorców.
• Oprogramowanie adware i spyware dociera do coraz szerszych grup użytkowników w tempie wykładniczym. Do maja 2006 roku istniało ponad 700 rodzin programów typu adware, zawierających ponad 6000 wariantów.
Ataki hakerskie w sieciach komórkowych coraz powszechniejsze
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
AI w opiece zdrowotnej. Jak zmienia diagnostykę, leczenie i odkrywanie leków?
-
Biedronka i Action z największym awansem. Są wyniki najnowszego rankingu sieci detalicznych
-
62% Polaków poleciłoby swoją firmę znajomym - co wpływa na to zaufanie?
-
Czy AI jest odporne na ataki hakerów? Sprawdź wyniki najpopularniejszych LLM





Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?