eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Nastroje konsumentów nieznacznie lepsze w kwietniu 2021

Nastroje konsumentów nieznacznie lepsze w kwietniu 2021

2021-04-22 12:59

Nastroje konsumentów nieznacznie lepsze w kwietniu 2021

Lepsze nastroje konsumentów w kwietniu © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w kwietniu 2021 roku nastroje konsumentów nieznacznie się poprawiły w stosunku do marca. Poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich.

Przeczytaj także: Lepsze nastroje konsumentów w marcu 2021

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -22,5 i był o 0,5 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w kwietniu 2021 r.


Wśród składowych wskaźnika wyższe wartości niż przed miesiącem odnotowano przede wszystkim dla ocen obecnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrosty odpowiednio o 1,8 p. proc. i 1,5 p. proc.). Wartości niższe osiągnęły oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 0,7 p. proc. i 0,4 p. proc.).

W odniesieniu do kwietnia 2020 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 13,9 p. proc.

fot. mat. prasowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe według miesięcy

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) jest wyższy o 0,5 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.


Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w kwietniu 2021 r.


Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 0,4 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -19,8.

Na wzrost wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęły oceny przyszłego poziomu bezrobocia oraz możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrosty odpowiednio o 1,4 p. proc. i 0,4 p. proc.). Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 0,4 p. proc.).

W kwietniu br. WWUK osiągnął wartość o 27,9 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2020 r.

fot. mat. prasowe

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK)

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) wzrósł o 0,4 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.


Dla 90,1% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna miała wpływ na odpowiedzi dotyczące koniunktury konsumenckiej.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: