eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Nastroje konsumentów w lutym 2021 nieco gorsze

Nastroje konsumentów w lutym 2021 nieco gorsze

2021-02-17 11:26

Nastroje konsumentów w lutym 2021 nieco gorsze

Nastroje konsumentów w lutym 2021 nieco gorsze © Tatiana - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Obecne nastroje konsumenckie nieznacznie się pogorszyły, a przyszłe poprawiły - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -25,2 i był o 0,1 p. proc. niższy w stosunku do stycznia 2021 roku.

Przeczytaj także: Nastroje konsumentów w styczniu 2021 prawie bez zmian

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lutym 2021 r.


Wśród składowych wskaźnika niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano przede wszystkim dla ocen obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji
ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 2,9 p. proc. i 1,6 p. proc.). Wartości wyższe osiągnęły oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 3,3 p. proc. i 0,7 p. proc.).

W odniesieniu do lutego 2020 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 26,5 p. proc.

fot. mat. prasowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe według miesięcy

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej jest niższy o 0,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.


Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w lutym 2021 r.


Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 0,4 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -22,3.

Na wzrost wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęły oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłego poziomu bezrobocia (wzrosty odpowiednio o 3,3 p. proc. i 0,8 p. proc.). Wzrost o 0,7 p. proc. wystąpił także dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju. Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadek o 2,8 p. proc.).

fot. mat. prasowe

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK)

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej wzrósł o 0,4 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.


W lutym br. WWUK osiągnął wartość o 20,1 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2020 r.

Dla 89,5% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna miała wpływ na odpowiedzi dotyczące koniunktury konsumenckiej.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: