eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Jak reklamować usługi IT?

Jak reklamować usługi IT?

2020-06-22 21:00

Jak reklamować usługi IT?

Jak reklamować usługi IT? © pexels.com

Komunikat PR

Firmy oferujące usługi IT powinny dobrze poznać rynek docelowy i konkurencję, po czym określić budżet i zaplanować jego wykorzystanie w poszczególnych kanałach. Do tego należy dokładnie przemyśleć i zaplanować lejek sprzedaży. Konieczne jest wybranie efektywnej reklamy, czyli określenie tego jak, gdzie i na jakim etapie gotowości klienta do skorzystania z oferty ma być realizowana promocja w danym kanale. Bez niej trudno będzie zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, dotrzeć do grupy docelowej ze swoim przekazem i nawiązać współprace. Przy usługach IT naturalnym jest promocja biznesu w Internecie. Istotne jest to, aby kampania marketingowa została odpowiednio opracowana i była na bieżąco monitorowana i optymalizowana. W miarę trwania kampanii optymalizacja działań powinna nieść za sobą obniżanie kosztów uzyskania konwersji.

Jak promować usługi IT?


Zgodnie ze statystykami, wydatki na reklamę internetową wzrastają każdego roku o kilka do kilkunastu procent. Zmienia się również udział poszczególnych kanałów w reklamie online.

W poprzednim roku największy wzrost nakładów finansowych zaobserwowaliśmy w zakresie wideo oraz ogłoszeń. Był to wzrost na poziomie około 17%. Podobną tendencję obserwujemy w mediach społecznościowych - tendencję wzrostową mają te najbardziej interaktywne, jak TikTok czy Instagram. Wideo to przyszłość, dlatego reklamując swoje usługi IT warto rozważyć prowadzenie profesjonalnego kanału eksperckiego. - zaznacza Arkadiusz Stachowicz, ekspert ds. marketingu online.

Nakłady na SEM i Display również wykazują wzrosty, jednak znacznie mniejsze niż w przypadku wideo czy ogłoszeń. Obecnie firmy oferujące usługi IT mają wiele możliwości na zareklamowanie się. Dostępnych jest wiele dróg promocji – zarówno tych internetowych, jak i tradycyjnych. Ich wybór powinien opierać się na profilu prowadzonej działalności, grupie klientów oraz planie lejka konwersji. W przypadku usług informatycznych kluczowymi elementami okazują się być:
  • własna strona www z ofertą, cennikiem, możliwością szybkiego i łatwego kontaktu;
  • prowadzenie bloga i social media;
  • własny kanał ekspercki na YouTube;
  • targetowane reklamy na Facebooku;
  • pozycjonowanie strony;
  • reklama w Google Ads;
  • wizytówka w Google Moja Firma;
  • reklamy w mediach lokalnych i portalach z ogłoszeniami.

Strona internetowa, pozycjonowanie i płatna kampania Google Ads


Dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana strona internetowa jest podstawą prowadzenia działań online. Zgodnie z badaniami, to właśnie od tego, jakie wrażenie zrobi witryna zależy większość dalszych kroków potencjalnego klienta.

W obecnych czasach użytkownicy i użytkowniczki internetu nastawieni się na szybki dostęp do informacji. Brak opisu usług, cennika, czy możliwości łatwego nawiązania kontaktu np. przez live chat, często zadecyduje o tym, że współczynnik konwersji będzie niski, a reklama nie przyniesie zwrotu z inwestycji. - komentuje Arkadiusz Stachowicz.

Za pomocą strony www możliwe jest dodanie wiarygodności firmie. Stanowi ona źródło informacji o niej i narzędzie umożliwiające łatwy kontakt. Witryna musi być intuicyjna i czytelna. Zadbać należy o pasek wyszukiwania i przyjazne użytkownikom menu, formularz kontaktowy, przystosowanie do urządzeń mobilnych, widoczne call to action, szybkie ładowanie strony. Na witrynie musi znaleźć się wyczerpujący, interesujący opis oferowanych usług wraz z ich cennikiem.

Właściciel firmy powinien zadbać o to, aby jest witryna internetowa wyświetlała się możliwe jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, co wymaga wprowadzenia odpowiednich działań SEO. Na pozycjonowanie składa się wiele elementów – m.in. optymalizacja kodu strony i prędkości jej działania, optymalizacja architektury oraz treści, responsywność, aż wreszcie linkbuilding. Jeśli chcemy szybkie efekty, dobrym rozwiązaniem będą kampanie reklamowe Google Ads, umożliwiające dotarcie przez płatne wyniki w wyszukiwarce, czy sieci reklamowej.

Media społecznościowe i blog narzędziem reklamy


Konkurencja na rynku jest ogromna i nieustannie rośnie, dlatego konieczne okazuje się być sięgnięcie po dodatkowe narzędzia reklamowe. Przykładem jest blog czy sekcja FAQ, czyli miejsca do dzielenia się wiedzą. Na blogu należy systematycznie zamieszczać specjalistyczne artykuły, powiązane z prowadzoną działalnością. Mogą dotyczyć przykładowo nowości z branży, wskazówek, poradników czy różnego typu instrukcji. Warto stosować rozbudowane typy contentu – m.in. infografiki i video.

Prowadząc bloga z wartościowymi dla odbiorcy treściami, można zapracować na miano eksperta w wybranej dziedzinie, poprawić swoją renomę i zwiększyć zaufanie do firmy. Tworzone posty muszą być ciekawe, angażujące i wartościowe, co przełoży się na wzrost zasięgów. Sposobem na bycie zauważonym w Sieci, jest właśnie obecność w mediach społecznościowych. Warto założyć konto na portalach takich jak YouTube i Facebook oraz czynnie uczestniczyć w życiu społecznościowym. Dostępnych jest wiele aplikacji i narzędzi pomocnych do zarządzania mediami. Godna rozważenia jest reklama i aktywne działanie na platformie LinkedIn.

Wizytówka w Google Moja Firma, reklamy w mediach lokalnych i portale z ogłoszeniami


Każda firma powinna stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma, co jest sposobem na darmową promocję w wyszukiwarce Google. Wykorzystać można również influencerów i zadbać o swoją obecność na blogach oraz serwisach branżowych. Jest to sposób na łatwy dostęp do klientów i kontrahentów działających w konkretnym obszarze na rynku. W strategii marketingowej uwzględnijmy również działania offline, czyli te za pośrednictwem tradycyjnych mediów – TV, radio, magazyny, czasopisma i prasa lokalna.

Źródło:
https://keep-going.pl/marketing/jak-reklamowac-uslugi-informatyczne-it/

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: