eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jak ludzie szukają w wyszukiwarkach?

Jak ludzie szukają w wyszukiwarkach?

2006-04-19 10:26

Większość osób korzystających z wyszukiwarki spodziewa się, że znajdzie to, czego szuka, od razu na pierwszej stronie wyników - mówią amerykańskie badania.

Przeczytaj także: Wyszukiwarka Yahoo: jak zmieniała się jej popularność?

Przeważnie ludzie przejrzą trzy strony wyników zanim zrezygnują – wynika z badania przeprowadzonego przez Jupiter Research i firmę marketingową iProspect. Badanie wykazało także, że jedna trzecia użytkowników łączy firmy z pierwszej strony wyników z czołowymi markami.

Badanie wykazało także, że 62 proc. badanych kliknęło na wynik na pierwszej stronie, w porównaniu z 48 proc. w roku 2002. Około 90 proc. konsumentów kliknęło na link na tych stronach, w porównaniu z 81 proc. w roku 2002. 41 proc. konsumentów zmieniło wyszukiwarkę lub terminy wyszukwania, kiedy nie mogli znaleźć tego czego szukali, na pierwszej stronie.

Skuteczny marketing

Robert Murray, prezes iProspect, stwierdził, że badanie pokazuje "rosnące znaczenie bycia znalezionym w pierwszych głównych wynikach wyszukiwania". Dodał, że razem z polepszeniem wydajności wyszukiwarek i umiejętności wyszukiwawczych użytkowników, zwiększyły się oczekiwania.

"Użytkownicy wiedzą czego chcą i chcą to znaleźć natychmiast, większość na pierwszej stronie" - powiedział Murray.

Powiedział, ze firmy powinny wziąć pod uwagę wyniki badania. "Powinno być jasne, że żeby być skutecznym, marketerzy muszą podjąć działania, żeby zapewnić, że ich firma jest odnajdywana na czele wyników wyszukiwania na podstawie szerokiego zakresu terminów wyszukiwania, a nie jednowyrazowych ogólnych terminów. To czas, kiedy firmy, które odświeżają, projektują na nowo czy wprowadzają na rynek nowa stronę internetową, zaczynają w myśli od końca. Jeśli nikt nie może jej znaleźć, nikt z niej nie będzie korzystał".

Rosnący ruch

Danny Sullivan, główny wydawca Search Engine Watch, powiedział, że badanie umocniło obecne myślenie. "Zawsze chodziło o to, że firmy chcą być na pierwszej stronie, ponieważ wtedy masz ruch" - powiedział. "To badanie potwierdziło, że ważne jest, aby znajdować się na pierwszej stronie".

"To kolejne wezwanie dla wyszukiwarek, żeby przyjrzały się swojej wydajności". Powiedział, że firmy pragnące polepszyć swoje szanse na uzyskiwanie dobrych wyników powinny mieć "dobre strony, bogate w treści i dobre linki wskazujące na siebie".

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: