eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Co linie lotnicze przygotowały na rok 2017? Są nowinki

Co linie lotnicze przygotowały na rok 2017? Są nowinki

2017-01-08 00:55

Co linie lotnicze przygotowały na rok 2017? Są nowinki

Czym zaskoczą nas linie lotnicze w 2017 roku? © whitelook - Fotolia.com

Wi-Fi na pokładach samolotów British Airways, możliwość zamówienia typowo irlandzkiego śniadania na lot z Dublina, ekonomiczna klasa premium, czy aplikacja śledząca trasę, którą pokonuje bagaż To tylko niektóre z nowinek, jakie w nowym roku przygotowały linie lotnicze. Na jakie jeszcze nowości mogą liczyć pasażerowie? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwała metawyszukiwarka Skyscanner.

Przeczytaj także: Wakacyjne podróże samolotem - poradnik

Śledzony bagaż


Na wprowadzenie nowinki technologicznej zdecydowały się m.in. linie lotnicze Delta Airlines. Już w tym roku system śledzenia kodów kreskowych na bagażu pasażerów tej linii ma zastąpić specjalna aplikacja, działająca w oparciu o technologię Radio Frequency Identification (RFID). Czujniki zainstalowane na taśmach mają informować, gdy bagaż zacznie podążać w niewłaściwym kierunki, co umożliwi obsłudze przekierowanie go na właściwy tor. Przewoźnik jest przekonany, że w ten sposób odsetek zaginionych walizek spadnie do 0,01 proc.

Dodatkowo aplikacja Delta Airlines ma pozwalać na śledzenie w czasie rzeczywistym drogi, jaką pokonuje nasz bagaż. System ma działać na 84 lotniskach w Stanach Zjednoczonych.

Sieć na pokładzie


Wi-Fi w samolocie nie jest właściwie żadnym novum - opcja ta dostępna jest już od 14 lat, a pionierem tego rozwiązania były linie lotnicze Lufthansa. Ciągle jednak nie jest to usługa, której możemy spodziewać się w każdym samolocie.

Wiele wskazuje jednak na to, że rok 2017 przyczyni się do rozwoju sieci na pokładach samolotów. Takie plany ma m.in. British Airlines, który już zapowiedział udostępnienie wi-fi na bliskich trasach, a także na niektórych lotach długodystansowych. Do szybkiego wi-fi ma być podłączonych 118 samolotów z floty przewoźnika. International Airlines Group (IAG), właściciel British Airlines oraz linii Iberia i Aer Lingus, zakłada, że w przeciągu dwóch lat 90% ich dalekodystansowej floty będzie miała połączenie internetowe.

Również linie lotnicze Virgin Australia w połowie tego roku obiecują dostępność Wi-Fi podczas podróży samolotem, zarówno w przypadku lotów krajowych, jak i międzynarodowych. Do internetowej rewolucji dołączyły też linie Finnair, które od tego roku zapowiadają zainstalowanie szerokopasmowych łączy internetowych (osiągających od 12 Mbps na podróżnego) w kolejnych maszynach przewoźnika, Airbusach A320. Operacja „Wi-Fi" obejmuje samoloty obsługujące loty krótko- i długodystansowe, a jej zakończenie zaplanowane jest na połowę 2018 roku.

fot. whitelook - Fotolia.com

Czym zaskoczą nas linie lotnicze w 2017 roku?

Niektórzy przewoźnicy oferują pasażerom wybór jedzenia i picia do zamówienia zanim wsiądą na pokład.


Wybór menu przed lotem


Rozwiązanie, które umożliwia podróżnemu zamówienie wybranego posiłku przed odlotem ma wiele zalet - pasażer wie, czego się spodziewać i wybiera posiłek odpowiadający jego podniebieniu. Jedzenie się nie marnuje, a przewoźnicy zyskują bardziej zadowolonego pasażera. Dlatego ta propozycja linii lotniczych dla pasażerów ma szansę się rozwijać i stać się bardziej powszechna.

Niektórzy przewoźnicy oferują pasażerom (choć zazwyczaj tym podróżującym wyższymi klasami) wybór jedzenia i picia do zamówienia zanim wsiądą na pokład. Linie lotnicze Singapore Airlines umożliwiają także szeroki (i smaczny) wybór pasażerom klasy ekonomicznej, szczególnie jeśli chodzi o długodystansowe loty z Singapuru. Od niedawna także Ryanair umożliwia odlatującym z Dublina przed 7:00 rano zamówienie na czas lotu irlandzkiego śniadania, w skład którego wchodzą: kiełbaski, bekon, pomidor, pudding, ciemne pieczywo, masło, sok pomarańczowy i kawa. Zamówienie można złożyć najpóźniej 48 godzin przed odlotem podczas odprawy online.

Metamorfoza klas


Jako jeden z bieżących trendów lotniczych można wskazać zmianę podziału na klasy w samolocie – first class w klasycznym ujęciu częściowo zanika, natomiast to klasa biznes czy ekonomiczna premium aspirują do bycia bardziej komfortowymi dla pasażerów. W ramach tej ostatniej linie lotnicze wprowadzają ulepszenia, które umilą loty długodystansowe. Przewoźnicy tacy, jak na przykład Singapore Airlines czy Cathay Pacific już wcześniej zaczęli rozwijać ekonomiczną klasę premium, czyli najprościej mówiąc – strefę w samolocie z miejscami wygodniejszymi niż klasa turystyczna, ale dostępną w bardziej przystępnej cenie niż biznesowa.

Natomiast na amerykańskim rynku pierwsze kroki w tym zakresie zrobiły w listopadzie 2016 r. linie lotnicze American Airlines wypuszczając maszynę b787-9 z Dallas do stolicy Hiszpanii i São Paolo. Kolejnym kierunkiem będzie Paryż i Seul. Pod koniec 2017 również Delta Airlines zadebiutuje z ekonomiczną klasą premium, a tym samym nowym dla ich pasażerów rodzajem siedzeń. Strefa „Delta Premium” przeznaczona będzie do lotów długodystansowych samolotami Airbus A350, a w dalszej kolejności Boeingów 777. W nowej klasie ma być ok 17 cm więcej miejsca na nogi, ponad 13-calowe ekrany, słuchawki wyciszające, gniazdka przy każdym siedzeniu i inne rarytasy. Airbusy A350, co jest unikatowe, będą posiadać kabiny klasy biznes (Delta One) wyposażone w przesuwne drzwi w każdym apartamencie i jedne z większych ekranów pokładowych dla pasażerów. Ekonomiczna klasa premium nie jest produktem uniwersalnym, nie zawsze oznacza taki sam poziom komfortu. Tym „wygodniej” prezentują się założenia przedstawione przez amerykańskiego przewoźnika.

Przyjazny dla portfela lot? – skorzystaj z zaawansowanej wyszukiwarki lotów


Użytkownicy bezpłatnej wyszukiwarki Skyscanner, dzięki zaawansowanym opcjom wyszukiwania mogą znaleźć dla siebie lot niemal szyty na miarę, zarówno długodystansowy jak i rekordowo krótki, wedle preferencji i kryteriów. Może być to cena, miejsce docelowe bądź konkretny termin podróży. „Szukaj wszędzie” to opcja, która wyświetla listę najtańszych biletów w wybranym przez nas terminie w dowolne miejsce. Z kolei „Dodaj lotniska w pobliżu” wskazuje alternatywne porty lotnicze, znajdujące się w mieście, do którego planujemy podróż. Warto dodatkowo ustawić alert – to niezwykle sprytna funkcja! To bezpłatna informacja, którą Skyscanner wysyła za każdym razem, gdy zmieni się cena interesującego nas biletu. Dzięki temu, można go kupić w optymalnym momencie, a potem z takiego alertu się wypisać. Warto pamiętać, że miesiące jesienne i zimowe, w zależności od kierunku, są jednymi z najtańszych pod względem podróżowania - można wówczas zaoszczędzić do ponad 22%, a w porównaniu ze szczytem sezonu nawet do 40%.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: