Amazon porywa Polaków. Dyskutujemy o nim 3 razy częściej
2016-05-15 00:45
Przeczytaj także: Podatek obrotowy w social media
Kultura priorytetowo
Z analizy blisko zamieszczonych od początku 2016 roku 60 tysięcy publikacji, których autorzy wymienili i kategorię produktu, i markę Amazon, wynika, że największym zainteresowaniem Polaków cieszy się książkowa oferta giganta. Wzmianki na temat książek, e-booków i czytników książek stanowią 27% wszystkich komentarzy na temat firmy.
Na drugim miejscu pod względem zainteresowania polskich komentatorów znalazła się elektronika (w tym m.in. smartfony, tablety, laptopy, telewizory i konsole do gier). Polacy w social media wykazują ponadto duże zainteresowanie muzyką dostępną w Amazonie na wielu nośnikach: w tym na płytach CD i krążkach winylowych. Wpisy, których autorzy wyrazili zainteresowanie lub zadeklarowali zakup muzyki poprzez sklep Amazona, stanowiły 23% wszystkich publikacji w mediach społecznościowych. Podwyższone zainteresowanie wywołują również produkty z kategorii moda/uroda oraz gry wideo.
fot. mat. prasowe
Amazon - najpopularniejsze produkty w dyskusjach Polaków
Od stycznia 2015 do kwietnia 2016 dużą popularnosć wśród polskich internautów wzbudzały m.in. publikacje i wpisy blogerek modowych, które w komentarzach wspominały markę Amazon w różnym kontekście. Jak jednak wynika z analityki w IMM, najbardziej angażujące publikacje na temat giganta e-commerce nie zawsze były związane bezpośrednio z zakupami. Często koncentrowały się na biznesie bądź uregulowaniach prawnych. Nie brakowało satyry i żartów.
Łukasz Jadaś,
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych
-
Energetyka jądrowa w mediach. Wzrost publikacji po wybuchu wojny w Ukrainie
-
W polskim internecie kwitnie dezinformacja nt. Ukrainy
-
Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
-
Ceneo najpopularniejszą platformą e-commerce wg internautów
-
TikTok rośnie w siłę. TOP5 polskich kont
-
Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni
-
XVIII Konkurs Chopinowski w mediach
-
COVID-19 nasilił medialną dyskusję o fake newsach
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)