eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Usługi dla biznesu chcą nowoczesnych biur

Usługi dla biznesu chcą nowoczesnych biur

2015-12-28 10:58

Usługi dla biznesu chcą nowoczesnych biur

Sektor usług dla biznesu potrzebuje nowoczesnych biur © arsdigital - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Centra usług dla biznesu zatrudniają już około 150 tysięcy specjalistów. Na polskim rynku działa ich już ponad 500. Jeżeli branża ta będzie rozwijać się w prognozowanym tempie, to już za pięć lat może dawać zatrudnienie nawet 250 tysiącom osób. A to oznacza, że popyt na nowoczesne powierzchnie biurowe raczej nie będzie malał.

Przeczytaj także: Usługi dla biznesu - motor napędowy rynku biurowego mniejszych miast

Wysoką dynamikę zatrudnienia w centrach BPO/SSC potwierdza Arkadiusz Rudzki, dyrektor ds. wynajmu i zarządzania wartością budynków w Skanska Property Poland.
„Firmy z tego sektora bez dwóch zdań cechuje dynamiczny wzrost zatrudnienia. Jak pokazują to statystyki ABSL, od 2013 r. liczba osób pracujących w centrach outsourcingowych w Polsce podniosła się o niemal 1/3, a większość tych firm nie planuje rezygnować z dalszego rozszerzania swoich kadr. Sektor się rozwija, a wraz z tym wzrasta zapotrzebowanie na powierzchnię biurową. Firmy outsourcingowe już teraz są główną siłą napędową popytu na powierzchnie biurowe na rynkach regionalnych. Szacunki wskazują, że tylko w pierwszych trzech kwartałach 2015 r. były one odpowiedzialne za około połowę popytu w miastach poza Warszawą”.

Najnowszy raport Skanska, JLL i ABSL dowodzi, że centra BPO/SSC już wkrótce będą zgłaszać zapotrzebowanie na nowe biura w dotychczasowych lub nowych lokalizacjach (w tym samym mieście lub poza nim). Będzie to efekt zarówno pozyskiwania nowych projektów, jak i dynamicznego wzrostu zatrudnienia.
Anna Bartoszewicz-Wnuk, Dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa w JLL, komentuje:
„Jak wynika z raportu Skanska i JLL, ponad 70% zagranicznych firm z sektora nowoczesnych usług dla biznesu planuje powiększenie zajmowanej powierzchni biurowej w ciągu dwóch lat. Co więcej, 41% firm z sektora BPO/SSC planuje przeprowadzkę do nowego biura na przestrzeni kolejnych trzech lat. Na tę decyzję ma wpływ kilka czynników, takich jak brak możliwości ekspansji w ramach obecnego obiektu, chęć zmiany lokalizacji na lepszą czy standardu na wyższy. Ważna jest również możliwość dopasowania biura do konkretnych potrzeb firmy oraz zmieniającego się środowiska pracy i specyfiki zadań wykonywanych przez zespół”.

Wszystkie te działania sprzyjają zwiększeniu atrakcyjności firmy dla potencjalnego pracownika.
„Menedżerowie reprezentujący sektor BPO/SSC postrzegają biuro jako potencjalne narzędzie w osiągnięciu przewagi konkurencyjnej w procesie rekrutacji. 87% respondentów jest zdania, że nowoczesna przestrzeń zaprojektowana tak, aby sprzyjała efektywności pracy, może przekonać pracownika o wyborze pracodawcy, który takie biuro oferuje”, wyjaśnia Anna Młyniec, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych i Reprezentacji Najemcy w JLL.

fot. mat. prasowe

Kluczowe aspekty brane pod uwagę przy wyborze nowego biura

Dla menedżerów BPO/SSC lokalizacja w centrum i dostęp do transportu publicznego to najważniejsze czynniki brane pod uwagę przy poszukiwaniu nowego biura.


Najważniejsze - lokalizacja, komunikacja i koszty


Pracodawcy przykładają szczególną uwagę do lokalizacji biura, dostępności komunikacji publicznej, kosztów najmu i wysokiego standardu technicznego budynku. Lokalizacja może, ale nie musi być centralna, jako że liczy się dobry i sprawny dojazd.

fot. mat. prasowe

Usługi i udogodnienia w biurowcu uważane za niezbędne

Menedżerowie, podobnie jak pracownicy, na pytanie o udogodnienia, które powinny znajdować się w budynku na pierwszym miejscu wymienili stojaki dla rowerów.


„Menedżerowie z centrów usług, podobnie jak pracownicy, na pytanie o udogodnienia, które powinny znajdować się w budynku, na pierwszym miejscu wymienili stojaki dla rowerów, a następnie restaurację i prysznice z szatniami”, dodaje Anna Bartoszewicz-Wnuk.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: