Planowanie wakacji bez Internetu: czy to jeszcze możliwe?
2015-08-27 11:02
Przeczytaj także: Facebook rządzi turystyką?
Najpopularniejszym środkiem transportu jest samochód, który wybiera 69% ankietowanych. Na drugim miejscu plasują się linie lotnicze (13%) - Polacy wybierają je przede wszystkim ze względu na cenę – 73% wyznacza koszt jako najważniejszy czynnik. 39% kieruje się polityką bagażową, a 41% ofertą portów docelowych. Co więcej, znaczącą rolę w podejmowaniu decyzji odgrywają zniżki i oferty specjalne – 8% wskazuje, że jest to jeden z najważniejszych argumentów, który decyduje o wyborze miejsca wakacji.
Dlaczego jesteśmy online w trakcie wakacji
Internet jest dla Polaków nie tylko niezwykle użyteczny w trakcie planowania wakacji, ale także w trakcie samego pobytu – prawie 56% z nas uważa go za niezbędny w trakcie urlopu. Podczas wakacji wykorzystujemy go zarówno do sprawdzania mapy i szukania objazdów (38%), jak i znajdowania najlepszych restauracji i atrakcji turystycznych (26%). Wchodzimy do internetu również po to, by być w kontakcie z rodziną I znajomymi np. poprzez media społecznościowe (21%).
Polacy pozostają na wakacjach oszczędni – zazwyczaj, planujemy wydać na wakacje nie więcej niż 2 tysiące złotych. Nie oznacza to jednak, że nie lubimy zrobić zakupów online w trakcie wyjazdu – kupujemy w ten sposób coraz więcej produktów cyfrowych, np. e-booki do poczytania na plaży czy muzykę do podróży samochodem – dla 4% Polaków jest to główny powód używania internetu w trakcie wakacji.
Najpopularniejszym sposobem płatności na wakacjach (zarówno przed, jak i w trakcie pobytu) jest gotówka (47%) oraz karty kredytowe (25%). Jednocześnie, 20% Polaków wykorzystuje do pokrycia wakacyjnych wydatków system PayPal, a 24% które jeszcze tego nie robiło, rozważa jego użycie w przyszłości. Popularność serwisu w trakcie podróży można tłumaczyć nie tylko wygodą I bezpieczeństwem, ale także dostępnością na całym świecie.
Współcześnie, internet jest jednym z najpotężniejszych narzędzi, a jedną ze sfer, na którą ma największy wpływ, są właśnie podróże. To wspaniałe uczucie móc za pomocą kilku prostych kroków zarezerwować lot na drugi koniec świata i jednocześnie sprawdzić wszystkie ważne informacje odnośnie danego miasta czy regionu – mówi Damien Perillat, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. Chcemy być częścią tej rewolucji i dlatego od 1 lipca, PayPal chroni swych użytkowników również wtedy, kiedy kupują produkty cyfrowe, tak często używane w trakcie podróży. Chcemy uczynić wakacyjne doświadczenie jeszcze lepszym, więc objęliśmy ochroną również bilety. Jeżeli cokolwiek pójdzie nie tak w trakcie podróży – PayPal zwróci ci koszty – dodaje.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Język polski bez eventów, selfie i pieniążków? Nie w internecie
-
Czy TikTok naprawdę jest zagrożeniem? Jak chronić siebie i dzieci?
-
O wynikach II tury wyborów współdecydują media społecznościowe
-
Wybory samorządowe: prezydenci miast jak influencerzy?
-
Czym jest spear phishing i jak się przed nim chronić?
-
Audio marketing w świecie online
-
7 błędów popełnianych na Linkedin. Czy też je robisz?
-
Social media pracownika rysą na wizerunku firmy?
-
Jak wykorzystać LinkedIn do budowy relacji biznesowych i profilu zawodowego?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)