Analiza danych podbija rynek
2015-08-07 10:50
Przeczytaj także: Analiza danych doceniona. Biznes widzi korzyści
Wyzwania związanie z D&A
Wraz ze wzrostem stopnia zaawansowania zdolności i działań przedsiębiorstw w obszarze D&A wiele z nich zaczyna odkrywać, że największym wyzwaniem nie jest pozyskiwanie wiedzy na bazie posiadanych danych, ale wyciąganie na jej podstawie użytecznych i uwzględniających biznesowe potrzeby wniosków, które ostatecznie przynoszą namacalną i trwałą wartość dla firmy. Nasze dane pokazują, że chociaż wykorzystanie D&A staje się coraz bardziej powszechne, większość organizacji nadal zmaga się z brakiem podstawowych komponentów, niezbędnych do skutecznego przekształcania danych w wiedzę, takich jak zwiększenie wiarygodności i dostępności danych. Więcej niż połowa wszystkich respondentów stwierdziła, że wciąż ma trudności w ocenie jakości i wiarygodności swoich danych.
Głównym problemem związanym z D&A jest więc ocena przydatności i wiarygodności danych. Ma z tym problem 58% przebadanych firm. Blisko połowa respondentów (47%) zwróciła też uwagę na problemy z dostępnością odpowiednich danych. Z kolei zaledwie 14% respondentów twierdzi, że dysponuje wystarczającą ilością odpowiednio wyszkolonych pracowników, aby w sposób efektywny wykorzystywać potencjał D&A.
Olbrzymie zapotrzebowanie na wykwalifikowanych analityków danych stanowi unikalną szansę dla Polski. Polska słynie na świecie z dobrej jakości kształcenia informatyków i matematyków, a polscy studenci od wielu lat wygrywają międzynarodowe konkursy informatyczne. Kluczowym wyzwaniem jest jednak dostosowanie istniejących programów edukacyjnych do kształcenia analityków danych. – mówi Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w zakresie strategii i operacji w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.
fot. mat. prasowe
Obecne i planowane wykorzystanie D&A
fot. mat. prasowe
Obecne i przyszłe korzyści dla konkurencyjności
fot. mat. prasowe
Priorytety dla zwiększania przychodów za pomocą D&A
O badaniu:
Raport pt. „Zrozumieć dane: od wiedzy do wartości” (‘Going beyond the data. Turning data from insights into value’), został przygotowany przez KPMG International. W badaniu przeprowadzonym pomiędzy sierpniem 2014 a styczniem 2015 roku wzięło udział 830 przedstawicieli kadry kierowniczej z 15 krajów: Australii, Brazylii, Kanady, Chin, Francji, Niemiec, Indii, Japonii, Meksyku, Holandii, Singapuru, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz USA. Respondenci reprezentowali różne branże, między innymi telekomunikację, ochronę zdrowia, handel, ubezpieczenia, bankowość, przemysł oraz chemiczną. Wyniki ankiety zostały pogłębione przez wywiady z liderami poszczególnych sektorów i ekspertami merytorycznymi KPMG przeprowadzone w maju 2015. Celem badania było zidentyfikowanie kluczowych tematów mających wpływ na tworzenie wartości przez D&A na całym świecie.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Reklama online potrzebuje inteligentnych Big Data
-
Big data: analityka twardych danych plus miękkie umiejętności
-
Big Data i MŚP. Czy to ma sens?
-
Big Data nad Wisłą, czyli dane zbierane nie wiadomo po co
-
Analityka danych w retail to już konieczność?
-
Analityka Big Data czyli dyskretna, ale udana kariera
-
Co 4. menedżer nie wierzy w analitykę danych
-
5 powodów, dla których retail potrzebuje Big Data
-
Biznes skazany na Big Data?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)