eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2015 r.

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2015 r.

2015-05-08 11:34

Przeczytaj także: Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2014 r.


Głos czy obraz?


Polsat po raz kolejny okazał się być ulubieńcem reklamodawców. Za reklamy w I kwartale 2015 r. zarobił wg oficjalnych cenników netto bez uwzględnienia rabatów łącznie 51,8 mln. Najchętniej reklamowali się tam Grupa Orange (4,5 mln zł) oraz Vivus Finance (4,4 mln zł). TVN to runner-up tego wyścigu (34,4 mln zł). W tym kanale telewizyjnym najczęściej mogliśmy usłyszeć o banku PKO BP (4,2 mln zł), BNP Paribas (2,9 mln zł) oraz Grupie ING (2,7 mln zł). Jeśli chodzi o reklamy radiowe to RMF FM nie oddał koszulki lidera – zarobił ok. 10,5 mln zł, a na falach stacji najchętniej reklamował się Euro Bank (2,3 mln). Pozycję wicelidera wśród stacji radiowych uzyskało Radio Zet, które w I kwartale 2015 r. zarobiło na reklamach 4,4 mln zł. W prasie zaś prym wiodła Rzeczpospolita, która pozyskała z reklam ok. 1,8 mln złotych.

Pożyczki wciąż na topie


Najchętniej reklamowanym produktem w całym I kwartale 2015 r. okazały się pożyczki gotówkowe (ok. 65,2 mln zł). Produkt ten utrzymał pozycję głównie dzięki Vivus Finance, który intensywnie wprowadzał swoje reklamy o loterii: ze spotów dowiedzieliśmy się, że „w Vivus codziennie ktoś wygrywa”, że trwa „wielka loteria” oraz że „oni już wygrali swoją spłatę pożyczki”. Najwięcej kosztowała Vivus Finance emisja reklamy „Zeus? Nie! Vivus!”, która najwyraźniej spodobała się widzom - w mediach społecznościowych była dość szeroko komentowana. Główni konkurenci Vivus Finance, czyli Provident oraz SKOK, zwolniły tempo. W rankingu wydatków na reklamę tego produktu Provident zajął 9 pozycję, zaś SKOK dopiero 16.

Na drugim miejscu produktowym uplasowały się kredyty gotówkowe z kwotą oscylującą na 63 mln zł. Mocne, trzecie miejsce otrzymały konta osobiste ( ok. 50 mln zł). Ubezpieczyciele również nie spoczęli na laurach. Najbardziej aktywni byli Generali i Proama.

fot. mat. prasowe

TOP 5 produktów finansowych pod względem wydatków reklamowych

Najchętniej reklamowanym produktem w całym I kwartale 2015 r. okazały się pożyczki gotówkowe - na ten cel przeznaczono ok. 65,2 mln zł).


Kto się nie rozwija, ten się zwija



Bój o klienta trwa, szczególnie teraz gdy Rada Polityki Pieniężnej obniżyła stopy procentowe. Nie tylko banki, firmy pożyczkowe, ale i inne firmy działające w tej branży muszę podjąć odważne kroki, by przetrwać na trudnym rynku. Dodatkowo, klienci stają się też coraz bardziej świadomi i wymagający. Oczekują też wszelkiego rodzaju ułatwień, przede wszystkim od banków, w załatwieniu spraw codziennych oraz otwarcia na nowinki technologiczne. Na ciekawy i innowacyjny pomysł wpadł Polski Standard Płatności wprowadzając na rynek BLIK – aplikację, która pozwala na płacenie telefonem. Blik-iem można płacić zarówno w internecie, jak i w tradycyjnych sklepach. To rozwiązanie płatności bezgotówkowej bardzo spodobało się internautom. Na Facebooku i Twitterze internauci wymieniali się swoimi opiniami na temat nowego systemu, dyskutowali o potencjalnych zagrożeniach i szansach. Analizując ich wypowiedzi, stosunkowo niewiele osób miało negatywne odczucia i doświadczenia związane z Blik-iem, co może sugerować, że system dobrze się przyjmie i stanie się wkrótce oczywistością. Jak dotąd umowę z PSP, który wystartował z Blikiem 9 lutego, podpisało sześć banków: Millenium, ING, Alior, PKO BP, mBank, Bank Zachodni WBK.

O raporcie:
Wydatki reklamowe zbadano za pomocą aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 01.01.2015 a 31.03.2015.

Sylwia Skrodzka, Młodszy Specjalista w Dziale Analiz i Łukasz Jadaś, Ekspert ds. badań internetu i social mediów,

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Reklamy piwa I kw. 2015

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: