eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Branża leasingowa w Internecie czyli co w sieci mówi się o leasingu

Branża leasingowa w Internecie czyli co w sieci mówi się o leasingu

2014-12-29 13:05

Przeczytaj także: Leasing w Polsce: jaką ma jakość?


Główną obserwacją płynącą z analiz przedstawionych w raporcie jest zatem brak stałej, bezpośredniej komunikacji między większością firm i klientów. Dbanie o wizerunek i uczestniczenie w internetowym dialogu z użytkownikami wpływa pozytywnie na wizerunek firmy i zwiększa szanse na zbudowanie długotrwałych, stabilnych relacji z odbiorcami.

Komentarz – Marek Mazur, Senior Account Executive, Sfera Group


Branża leasingowa koncentruje się na zapewnieniu przedsiębiorcom solidnych narzędzi finansowania ich inwestycji. I robi to dobrze, co widać w rekordowych wynikach finansowych i dynamice sprzedaży. Czy jednak wykorzystuje cały potencjał komunikacyjny i rozmawia we właściwy sposób z internautami? Firmy leasingowe za priorytet uznają sprzedaż w Internecie i budowanie korporacyjnego wizerunku. Komunikują wyniki rynkowe, udział w sprzedaży, wdrożenie nowych produktów, podpisanie umów z kolejnymi partnerami, kluczowe wydarzenia. Jest to jednak komunikacja jednokierunkowa, której celem jest informowanie, a nie dialog z internautami.

Aktywność na forach i w mediach społecznościowych nie przekłada się na wyniki finansowe. Celem firm leasingowych jest pozyskanie nowych klientów i zaoferowanie im rozwiązań finansowych uszytych na ich miarę. To od skuteczności działań marketingowych i wsparcia sprzedaży zależą wyniki finansowe. Firmy leasingowe prowadzą marketingowe kampanie efektywnościowe, wykorzystują sieci afiliacyjne, pozycjonują swoje zasoby i inwestują w reklamę w wyszukiwarkach. Robią to jednak nie po to, aby rozmawiać, ale aby promować swoje produkty i sprzedawać je w jak największej ilości.

Trochę inaczej w mediach społecznościowych wygląda aktywność niezależnych doradców leasingowych. To właśnie poprzez dialog na forach upatrują szansy na rozwój swojego biznesu. Wykorzystują mniejsze zaangażowanie firm leasingowych i reagują na potrzeby informacyjne internautów, oferując im jednocześnie sprzedaż produktów finansowych. Firmy leasingowe w większości przypadków nie prowadzą zaplanowanych działań w mediach społecznościowych, a to pozwala na aktywność mniejszych podmiotów.

Wpływ na sposób komunikacji w Internecie ma również specyfika działań sprzedażowych. W branży leasingowej nie jest to jedynie rozbudowana sieć własnych oddziałów i autoryzowanych przedstawicielstw. To również kanał B2B i sprzedaż produktów finansowych w siedzibach dealerów samochodów bądź dostawców sprzętu. Wykorzystanie mediów społecznościowych w tym obszarze nie jest proste. Ustępują miejsca wypracowanym przez lata dobrym relacjom i tradycyjnym narzędziom komunikacji, szkoleniom i wsparciu marketingowemu.

Metodologia:
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Newspoint. Analizowany okres 01.01.2013 – 30.09.2014. Jednostka analizy: jeden post zawierający przynajmniej jedno wystąpienie słowa kluczowego. Kodowanie wydźwięku: ręczne, skala 3-stopniowa. Analizowane serwisy: Twitter, Facebook (fanpage i posty publiczne), YouTube, blogi i fora, portale internetowe. Głębokość analizy: łączona (automatyczna i ręczna).

poprzednia  

1 ... 3 4

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Re: Branża leasingowa w Internecie czyli co w sieci mówi się o leasingu

    aneta kaleta / 2014-12-29 16:34:14

    korzystałem z toyoty leasing, dobrze mnie obsłużyli, nie narzekam, i mam dzieki temu aurisa w hybrydzie, a i jeszce zrobiłem cos dobrego dla srodowiska , heh odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: