eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Branża leasingowa w Internecie czyli co w sieci mówi się o leasingu

Branża leasingowa w Internecie czyli co w sieci mówi się o leasingu

2014-12-29 13:05

Branża leasingowa w Internecie czyli co w sieci mówi się o leasingu

EFL najbardziej obecny w Internecie © gustavofrazao - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Leasing to drugi po kredycie inwestycyjnym najpopularniejszy sposób finansowania inwestycji. Nic zatem dziwnego, że wiele miejsca poświęca mu się w Internecie. W jaki sposób internauci poszukują firm leasingowych? Jak wygląda komunikacja leasingodawców z klientami? Czy firmy leasingowe dokładają starań, aby edukować klientów w zakresie skutecznego prowadzenia biznesu? Na te i inne pytania odpowiada raport opracowany przez Newspoint na zlecenie firmy doradczej Sfera Group.

Przeczytaj także: Leasing w Polsce: jaką ma jakość?

Jak już zostało to powiedziane we wstępie, leasing zajmuje drugą pozycję wśród najbardziej popularnych instrumentów, za pomocą których polscy przedsiębiorcy finansują swoje inwestycje. Najlepszym dowodem na jego niezwykle istotną rolę w rozwoju przedsiębiorczości są rekordowe wyniki, jakie branża leasingowa zanotowała w pierwszym półroczu 2014 roku w całym roku 2013. Leasing to wciąż główne, obok kredytu, zewnętrzne źródło finansowania inwestycji pracujących w gospodarce.

Za pomocą narzędzi badawczych Newspoint przeanalizowano aktywność w Internecie 15 czołowych firm leasingowych w Polsce oraz Związku Polskiego Leasingu – organizacji branżowej skupiającej firmy z branży i dbającej o standardy prowadzenia biznesu leasingowego. Pod uwagę wzięto następujące firmy: BNP Paribas Leasing Solutions, BZWBK Leasing, DLL BGŻ Leasing, EFL, Getin Leasing, ING Lease, Millennium Leasing, mLeasing, PKO Leasing, PEKAO Leasing, Raiffeisen Leasing, Siemens Finance, Toyota Leasing, VB Leasing, Volkswagen Leasing oraz wspomniany wcześniej Związek Polskiego Leasingu.

Badanie komunikacji firm leasingowych w Internecie objęło okres od 1.01.2013 do 30.09.2014 roku. Analizowana była aktywność firm leasingowych na Facebooku, Twitterze, forach internetowych, blogach, YouTube oraz na portalach internetowych. W sumie w analizowanym okresie pojawiło się 12762 materiałów związanych z leasingiem. Z badania wyłączono 3031 publikacji, które zostały uznane za spam lub były ogłoszeniami o pracę.

Przeanalizowano 9731 publikacji, z czego 7164 (74%) to informacje prasowe pojawiające się na portalach internetowych, 1347 (14%) to fora, 1157 (12%) to społeczności, m.in. Facebook. Pojawiło się również 27 wypowiedzi na mikroblogach, 24 na blogach, 7 materiałów wideo oraz 5 na portalach opinii.

fot. gustavofrazao - Fotolia.com

EFL najbardziej obecny w Internecie

Najdynamiczniej w Internecie działał EFL, który pojawił się w sieci 2976 razy.


EFL najbardziej obecny w Internecie


Najdynamiczniej w Internecie działał EFL, który pojawił się w sieci 2976 razy. Zaraz za nim uplasowały się Związek Polskiego Leasingu z 1199 publikacjami oraz Raiffeisen Leasing z 1029 publikacjami w sieci.

Media społecznościowe


Firmami, o których wspominano najczęściej w kanałach społecznościowych, był EFL, Getin Leasing oraz Raiffeisen Leasing. Najmniej wpisów pojawiło się na temat Toyota Leasing, Siemens Finance i BNP Paribas Leasing Solutions.

Wśród social media najwięcej materiałów, bo 1347 (udział 52%), ukazało się na forach. Na drugim miejscu, z liczbą 1157 i udziałem 45%, znalazły się społeczności. Najmniejszy udział w dyskusji odnotowano na blogach (24 wpisy, 0,93%), mikroblogach (27 wpisów, 1,05%), serwisach wideo (7 publikacji, 0,27%) i serwisach z opiniami (5 publikacji, 0,19%). Wśród społeczności najpopularniejszym miejscem dyskusji był Facebook, na którym pojawiło się 1117 wpisów na temat leasingu.

Zdecydowana większość materiałów – 74% (1897 wpisów) – miała wydźwięk neutralny. Dla wszystkich marek w social media udział negatywnych komentarzy wyniósł 17% (437 wpisów) , a pozytywnych – 9% (233 wpisy) .

fot. mat. prasowe

Publikacje firm leasingowych łącznie

Firmami, o których wspominano najczęściej w kanałach społecznościowych, był EFL, Getin Leasing oraz Raiffeisen Leasing.


Kto i o czym rozmawia w Internecie?


Aby odpowiedzieć na pytanie „kto pisze na temat leasingu”, przeanalizowano wszystkie posty pod kątem autorstwa. W całej próbie badawczej najczęściej wypowiadali się redaktorzy lub dziennikarze, ich wypowiedzi wynosiły 78% (7634 wpisy) i spośród nich 7164 wpisy znalazły się na portalach internetowych. Na drugim miejscu z ilością 1009 wpisów (10%) znaleźli się klienci – byli, obecni bądź potencjalni. Dyskutowano na ogólne tematy związane z leasingiem, jak również na temat konkretnych ofert i leasingodawców. 563 wpisy (6%) to udział oficjalnych przedstawicieli. 261 wpisów (3%) pochodziło od doradców i banków. 209 wpisów (2%) to wypowiedzi partnerów czy też lokalnych oddziałów danej firmy.

 

1 2 ... 4

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Re: Branża leasingowa w Internecie czyli co w sieci mówi się o leasingu

    aneta kaleta / 2014-12-29 16:34:14

    korzystałem z toyoty leasing, dobrze mnie obsłużyli, nie narzekam, i mam dzieki temu aurisa w hybrydzie, a i jeszce zrobiłem cos dobrego dla srodowiska , heh odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: