eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jak e-commerce wpływa na centra handlowe?

Jak e-commerce wpływa na centra handlowe?

2014-12-07 00:45

Przeczytaj także: Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?


Znacząco poprawił się poziom stron internetowych centrów handlowych, czego najlepszym przykładem jest serwis sieci intu „intu.co.uk” oferujący możliwość zakupu online towarów większości marek obecnych w jej centrach, a także nowych marek, które chcą poznać reakcje klientów na swoje produkty. Centra handlowe intu oferują klientom także usługę „kliknij i odbierz”, a ich kolejnym krokiem będzie program partnerski dla sieci handlowych, które będą mogły połączyć własne strony internetowe z serwisem intu-co.uk.

Ogólnie rzecz biorąc właściciele w większym stopniu skupiają się na określonych sektorach rynku, takich jak duże regionalne lub lokalne centra handlowe, parki handlowe bądź centra wyprzedażowe.

Ponadto z uwagi na coraz powszechniejszy dostęp do usługi „kliknij i odbierz” analizują, w jaki sposób klienci mogliby najwygodniej dotrzeć do sklepów. Ważnym tematem w przyszłości może być koszt parkingu.

Na najlepszych rynkach wynajmujący oferują sieciom odzieżowym większe lokale w odpowiedzi na wzrost zapotrzebowania na powierzchnię. Towarzyszy temu jednocześnie spadek liczby sklepów, które sieci te chcą prowadzić.

W SKLEPIE


POMAGAĆ, ZAINTRYGOWAĆ I PROWADZIĆ SPRZEDAŻ WIĄZANĄ


Nowe technologie pomogą sieciom handlowym zwiększyć atrakcyjność sklepów i ułatwić klientom korzystanie z nich dzięki interaktywnym wyświetlaczom, tabletom i urządzeniom mobilnym, które umożliwią zawieranie transakcji, składanie zamówień i uzyskiwanie informacji. Na przykład brytyjska sieć domów towarowych John Lewis przeznacza obecnie 40% nakładów kapitałowych na rozwiązania informatyczne – podaje Andy Street, Dyrektor Zarządzający John Lewis Partnership.

Z kolei firma kosmetyczna Make Up for Ever korzysta z iPadów i własnej aplikacji „My Studio”, dzięki której klientki mogą przeglądać produkty i wirtualnie wypróbowywać pomysły na makijaż korzystając z załadowanych przez siebie zdjęć. Aplikacja przekazuje także informacje o sklepach, promocjach i szkoleniach.
Natomiast firma Adidas wprowadziła w USA we współpracy z siecią Foot Locker interaktywne ekrany dotykowe o nazwie „The a Standard”, które umożliwiają dostęp do informacji o produktach i ich charakterystyce oraz o innych ofertach niedostępnych w sklepie tradycyjnym.

System „kliknij i odbierz” nie tylko zyskuje na popularności i rozwija się, lecz także często oferuje klientom wyższy poziom usług i większą wygodę. Na przykład brytyjska sieć domów towarowych House of Fraser stworzyła w Cambridge w kawiarni Caffé Nero na parterze nowatorski punkt, w którym klienci mogą zrobić zakupy na tabletach popijając kawę, a następnie przymierzyć i odebrać zamówione produkty w sklepie House of Fraser na pierwszym piętrze.

Innym przykładem jest sieć Lacoste oferująca aplikację na urządzenia mobilne, która umożliwia klientom wirtualne przymierzanie butów w sklepie, skanowanie trójwymiarowe, zapisywanie zdjęć i zamieszczanie ich w mediach społecznościowych, a także interaktywne korzystanie z dodatkowych treści.

Sieci handlowe testują także beacony, które komunikują się z urządzeniami mobilnymi za pomocą fal radiowych. Na przykład sieć handlowa Oasis umieściła beacony w manekinach w swoim sklepie w centrum handlowym Meadowhall w Wielkiej Brytanii, aby wysyłały informacje o produktach i oferty do znajdujących się w pobliżu klientów, a także linki do zakupów online. Z czasem beacony będą w stanie komunikować się z kupującymi w bardziej inteligentny sposób, między innymi będą identyfikować klientów, którzy odwiedzili sklep online, analizować oglądane przez nich produkty i odpowiednio dostosowywać wiadomości przesyłane do nich w sklepie.

NA ZAPLECZU NAJWAŻNIEJSZA LOGISTYKA


Sieci handlowe nie szczędzą wysiłków, aby poprawić efektywność i zasięg działalności, czego kluczowym elementem jest realizacja zleceń. Szybkość, koszt i niezawodność procesu logistycznego kształtują opinie klientów i decydują o tym, czy będą mogli otrzymać produkty możliwie jak najszybciej.

poprzednia  

1 ... 4 5 6

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: