eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jak stworzyć społeczność na Google+

Jak stworzyć społeczność na Google+

2014-07-29 09:15

Przeczytaj także: Dlaczego LinkedIn zarabia?


4. Nazwij swoją społeczność, ustal preferencje i kliknij "Stwórz społeczność"

5. Zakończ tworzenie społeczności poprzez dodanie sloganu, zdjęcia, sekcji z informacjami o społeczności oraz kategoriami dyskusji. Po kliknięciu "Zapisz" zobaczysz pop-up zachęcający do dodania nowych członków do założonej przez Ciebie grupy.

6. Jeśli pragniesz dodać nowych członków do społeczności, stwórz przyjazną wiadomość, wybierz ludzi, do których chcesz się zwrócić i kliknij "wyślij".


Jeśli społeczność jest tworzona dla marki lub firmy, poniżej opisu (w sekcji "społeczność stworzona przez") znajdzie się przycisk pozwalający na jej obserwowanie (ta opcja nie jest aktualnie dostępna dla indywidualnych użytkowników).
Jak widzisz, sam proces tworzenia społeczności nie jest zbyt trudny. Teraz zajmijmy się tym jak znaleźć i przekonać ludzi, aby się do niej przyłączyli.

Znajdź członków społeczności

W social media zawsze należy dążyć do zbudowania jak największej grupy odbiorców. Aby ich przyciągnąć, najpierw należy zwiększyć widoczność społeczności. Istnieje kilka sposobów, które można wykorzystać.

Na samym początku warto podzielić się nowo stworzoną społecznością poprzez firmową stronę na Google+ oraz profil osobisty. Możesz również wysłać osobiste zaproszenia do poszczególnych członków Twoich kręgów na Google+ (w razie gdyby przegapili ogłoszenie).

Najważniejsze, aby osobiste zaproszenia nie kojarzyły się ze spamem. Zamiast zapraszania każdej osoby znajdującej się w Twoich kręgach (lub ludzi których jeszcze nie znasz), lepiej jest nawiązać kontakt wyłącznie z osobami które okazały wcześniej jakiś poziom zainteresowania.

Google+ jest znakomitym miejscem na rozpoczęcie promocji nowej społeczności. Nie zapomnij jednak o wykorzystaniu wszystkich pozostałych profili social media, którymi zarządzasz. Wielu odbiorców posiada konta na różnych platformach społecznościowych. Wielu z nich mogło przegapić wiadomości promocyjne ukazujące się na Google+. Postaraj się dać im możliwość przyłączenia się do społeczności - niezależnie od tego gdzie się znajdują.

Jeśli tworzysz wydarzenia na żywo lub nagrania (np. podcasty, hangouts lub webinaria), możesz je również wykorzystać do zachęcenia ludzi do przyłączenia się do Twojej społeczności. Najlepiej jest to zrobić na samym początku wydarzenia. Wiadomość taka nie powinna przekraczać kilku sekund.

Kolejne sposoby, które mogą okazać się przydatne to dodatnie linka do społeczności w stopce firmowego e-maila oraz dodanie przycisku umożliwiającego przyłączenie się do społeczności na firmowej stronie internetowej. Te małe, z pozoru nieznaczące taktyki mogą przyczynić się do stałego wzrostu liczby członków społeczności.

Pamiętaj także o tym, że czasami percepcja ekskluzywności danej grupy może zmotywować ludzi do podjęcia działania. Jeśli tworzysz otwartą, publiczną społeczność (tzn. każdy może się przyłączyć bez pytania o pozwolenie), zastanów się nad zmianą tej opcji i zamknięcia dostępu. Jeśli stworzysz grupę zamkniętą, ludzie będą musieli poprosić o przyłączenie się. Taki rodzaj społeczności jest zazwyczaj bardziej uporządkowany i zawiera członków, którzy rzeczywiście chcą dostarczyć do niej wartości.

Podsumowanie
Jeśli społeczność zostanie stworzona we właściwy sposób, może ona na zawsze zmienić Twoje doświadczenia z social media. Nawet jeśli grupa zawiera wielu członków, dyskusje nadal będą odbywać się na osobistym poziomie Społeczności umożliwiają nawiązanie prawdziwych relacji między członkami, którzy będą dzielić się pytaniami, odpowiedziami, wiadomościami dotyczącymi rynku i innymi przydatnymi informacjami. Strona społeczności może stać się prawdziwym miejscem spotkań najaktywniejszych użytkowników w danej niszy.

poprzednia  

1 2

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: