eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › E-faktury niedoceniane w Polsce

E-faktury niedoceniane w Polsce

2014-03-24 09:20

Przeczytaj także: Polacy a e-faktury


Do pomocy w popularyzowaniu e-faktury zostały także zaangażowane cieszące się dużą popularnością, postacie Serca i Rozumu. Specjalny ekologiczny spot został umieszczony m.in. na portalu YouTube. Aby nadać rozgłos kwestii elektronicznych faktur Grupa TP przeznacza także środki na dostępną dla wszystkich przestrzeń.

W 2010 r. Grupa TP prowadziła akcję sadzenia drzew na trenach pogórniczych w miejscowości Knurów na Śląsku – pieniądze na jej realizację pochodziły ze środków zaoszczędzonych na drukowaniu faktur. Posadzono ponad 27 tys. drzew.

Przestrzeń publiczna zyskała także dzięki akcji promującej e-fakturę wśród pracowników Grupy TP. W ramach akcji „e-faktura dla środowiska” każdy z nich mógł zgłosić zaniedbane zielone miejsce z najbliższego otoczenia. Trzy z nich dzięki wygranej pieniężnej zostało zmienione w zieloną i przyjazną wypoczynkowi przestrzeń.

Pieniądze z oszczędności na wydruku faktur posłużyły szczytnym celom także przy okazji kampanii „Faktura w sieci @ książki dla dzieci”. Klient rezygnując z tradycyjnego papierowego rachunku, na rzecz faktury elektronicznej, fundował w ten sposób lekturę dzieciom przebywającym w szpitalach. Dzieci otrzymywały książki opowiadające o ekologii i uczące prostych zasad dbania o środowisko oraz zachowań proekologicznych. Wszystko to w atrakcyjnej formie kolorowanek, rebusów oraz gier słownych i rysunkowych. Łącznie rozdano dzieciom 40 tys. książeczek.

Aby zachęcić klientów do przejścia na e-fakturę Grupa TP oferuje też bezpośrednie bonusy samym klientom. W loterii „Czas na rodzinne chwile” można było wygrać gry planszowe i rodzinne wycieczki do Disneylandu, w eko-konkursie nagrodami były sprzęty do aktywnego spędzania czasu wolnego: rowery, rolki i zestawy do nordic walking, a w konkursie „Podróżuj z e-fakturą” nagrody pieniężne na wyprawkę podróżnika.

W 2011 r. w ramach kampanii „Zyskaj z e-fakturą”, stworzony został specjalny serwis www.zyskajzefaktura.pl. poprzez który klienci decydujący się na rozliczanie elektroniczne sami, przy wypełnianiu e-zgody mogą wybrać bonus, który najbardziej im odpowiada. Do wyboru są m.in. darmowe minuty, NEONETBOOK za 1 zł, niższa opłata aktywacyjna za Neostradę, bezpłatna prenumerata e-wydań Wprost, punkty w programie PAYBACK oraz bony rabatowe do różnych usługodawców.

Klient Grupy TP decydujący się na przejście na e-fakturę może ją aktywować na kilka dogodnych sposobów. Może ją zamówić przez wypełnienie on-line formularza e-zgody na portalach internetowych TP/Orange i w serwisie www.zyskajzefaktua.pl, poprzez wysłanie bezpłatnego SMS-a, osobisty kontakt z doradcą telefonicznym lub sprzedawcą w salonie sprzedaży – przy podpisywaniu umowy na zamawianą usługę lub niezależnie. Grupa TP jest także jedną z firm, które proponują klientom korzystającym z e-faktury bezpłatną aplikację ułatwiającą i przyśpieszającą dokonywanie płatności (http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obsluga_klienta/669020/e_platnosc_tp/). Pozwala ona uniknąć nie tylko wypełniania papierowego przelewu, ale także formatki przelewu internetowego. W przypadku elektronicznej płatności tp możliwe jest opłacenie faktury, bezpośrednio z jej poziomu - dzięki specjalnemu linkowi. Minimalizuje to ryzyko błędu i oszczędza czas. Ponadto klienci Orange otrzymują powiadomienia SMS, gdy faktura zostanie wystawiona (wraz z terminem płatności) oraz gdy płatność zostanie zaksięgowana na koncie operatora. Klienci TP dostają powiadomienia wraz z fakturą na wskazane konto e-mail.

UPC

UPC Polska prowadzi od lipca 2006 roku działania na rzecz promocji e-faktury wśród nowych i dotychczasowych klientów. W pierwszym etapie prowadzono kampanię edukacyjno – informacyjną skierowaną do wszystkich dotychczasowych klientów. Wykorzystywano w tym celu wszelkie dostępne kanały komunikacji – mailingi, wysyłkę ulotek i notesów, informacje w lokalnych Biurach Obsługi Klienta, komunikaty w systemie IVR – czyli informacje głosowe, które klient może uzyskać dzwoniąc do Telefonicznego Biura Obsługi Klienta.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Najlepsze mobilne fakturowanie

    nikolet89 / 2015-09-16 11:08:58

    To prawda, że nie docenia się e-faktur i możliwości dostępu do finansów i magazynów przez internet, tak jak ma to miejsce w bizin.pl z którego korzystam :) Można ułatwić sobie rozliczanie jednak jest to wciąż mało znana forma. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: