eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zimowy sprzęt sportowy: preferencje konsumentów

Zimowy sprzęt sportowy: preferencje konsumentów

2014-02-18 14:02

Przeczytaj także: Tablety: preferencje konsumentów IV kw. 2013

Otrzymane statystyki pozwalają przypuszczać, że polscy entuzjaści sportów zimowych doskonale zdają sobie sprawę z tego, że do komfortowego i bezpiecznego uprawienia tych właśnie dyscyplin niezbędny jest sprzęt precyzyjnie dostosowany do potrzeb i umiejętności użytkownika. Z tego właśnie powodu fachowa porada, jaką mogą otrzymać od specjalisty w tradycyjnym sklepie ze sprzętem narciarskim i snowboardowym, wciąż odgrywa dla nich kluczową rolę na drodze do podjęcia decyzji zakupowej. W przypadku odzieży oraz innych narciarskich i snowboardowych akcesoriów aż tak specjalistyczna wiedza nie jest konieczna. Choć w pierwszej kolejności szukamy wygodnych strojów, gwarantujących utrzymanie właściwej temperatury naszego ciała, coraz częściej zależy nam również na tym, by na stoku prezentować się po prostu modnie. Na podstawie zebranych danych pokusić się można o stwierdzenie, że możliwość zapoznania się na wszelkiego rodzaju portalach internetowych z najnowszymi trendami panującymi w narciarskich kurortach, a następnie przyjrzenia się ofertom, działających w sektorze online, sklepów z odzieżą sportową to dla wielu Internautów najwygodniejsza forma wyboru, skrojonej na miarę własnych potrzeb, odzieży na stok.

fot. mat. prasowe

Top producenci nart

Na szczycie podium znalazła się, istniejąca od blisko 70 lat, austriacka firma Blizzard. Drugie miejsce przypadło w udziale również powstałej w Austrii, ale o dekadę młodszej marce Atomic.


Zakup sprzętu do sportów zimowych to wielosezonowa inwestycja, stawiamy więc na zaufane marki, znane z produktów najwyższej jakości. Dowodzi tego między innymi ranking najpopularniejszych wśród Internautów producentów nart. Na szczycie podium znalazła się, istniejąca od blisko 70 lat, austriacka firma Blizzard. Drugie miejsce przypadło w udziale również powstałej w Austrii, ale o dekadę młodszej marce Atomic. Na ostatniej pozycji ze strefy medalowej uplasował się prawdziwy weteran wśród producentów sprzętu narciarskiego – istniejąca od 1907 roku, francuska firma Rossignol. Taki rozkład sił to w dużej mierze zasługa bogatej i różnorodnej oferty produktowej wszystkich laureatów, wśród której każdy narciarz, znajdzie sprzęt nie tylko dostosowany do swojego stopnia zaawansowania, ale także preferencji cenowych.

fot. mat. prasowe

Preferowana cena nart

Z danych zebranych przez analityków Porównywarki wynika, że większość osób planujących zakup nart w sklepie internetowym wybiera produkty ze średniej półki cenowej.


Z danych zebranych przez analityków Porównywarki wynika, że większość osób planujących zakup nart w sklepie internetowym wybiera produkty ze średniej półki cenowej. Aż 67% Internautów poszukuje sprzętu, którego cena waha się od 500 do 1000 zł, 28% chce wydać kwotę nie większą niż 500 zł, a zaledwie 5% zamierza przeznaczyć na zakup nart od 1000 do 2000 zł. Modele kosztujące więcej niż 2000 zł nie wzbudzają zainteresowania wśród osób, korzystających podczas zakupów online z filtra ceny. Tak znacząca popularność nart w cenie do 1000 zł pozwala przypuszczać, że wśród Internautów poszukujących sprzętu narciarskiego przeważają osoby jeżdżące na nartach hobbistycznie, które na niższych półkach cenowych znaleźć mogą wiele atrakcyjnych ofert dostosowanych do swoich potrzeb i umiejętności.

fot. mat. prasowe

Bestsellery – narty

Na pierwszym i trzecim miejscu podium znalazły się produkty Claoud 9 i Cloud 8 firmy Atomic. Zdobywcą srebrnego medalu zostały narty Progressor, wyprodukowane przez obecną na rynku od 80 lat, austriacką firmę Fisher.


Rolę, jaką podczas wyboru nart odgrywa ich producent podkreśla również ranking bestsellerowych modeli. Na pierwszym i trzecim miejscu podium znalazły się produkty Claoud 9 i Cloud 8 firmy Atomic. Zdobywcą srebrnego medalu zostały narty Progressor, wyprodukowane przez obecną na rynku od 80 lat, austriacką firmę Fisher. Wszyscy trzej liderzy rankingu są modelami wyposażonymi w wiązania, a ich cena waha się od 1049 do 1299 zł. Pokusić się więc można o stwierdzenie, że jeżdżący na nartach Internauci wolą jednorazowo wydać większą kwotę, niż kompletować zestaw ‘narty plus wiązania’ na własną rękę.

fot. mat. prasowe

Top producenci desek snowboardowych

Podobnie, jak ma to miejsce w przypadku nart – również w gronie najpopularniejszych producentów desek snowboardowych znalazły się marki, sygnujące swoim logo sprzęt wysokiej jakości i tym samym cieszące się wśród snowboardzistów dużym uznaniem.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: