-
31 mln zł kary dla Amazon
13:46 27.03.2024
... nie wprowadzają w błąd. Nie powinien być zmuszany do podejmowania dodatkowych działań, aby sprawdzić wiarygodność oferowanych funkcjonalności czy prezentowanych informacji. W wydanej wobec Amazona decyzji zakwestionowaliśmy wprowadzanie konsumentów w błąd, w tym praktyki zaliczane do tzw. dark patterns, czyli nakładanie presji na konsumentów przez ...
Tematy: Amazon, wprowadzanie konsumentów w błąd, UOKiK, dark patterns -
Grupa OLX z zarzutami Prezesa UOKiK
10:53 27.02.2024
Prezes UOKiK zakwestionował niektóre praktyki serwisu sprzedażowego OLX. Zarzuty dotyczą wprowadzania konsumentów w błąd co do zakresu pakietu ochronnego, nieudzielania informacji o tym, że produkt można kupić bez usługi serwisowej i mylącego sortowania ofert wg najtańszych ...
Tematy: Grupa OLX, OLX, UOKiK, wprowadzanie konsumentów w błąd -
CANAL+ ukarany przez Prezesa UOKiK
11:20 08.01.2024
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska za wprowadzanie konsumentów w błąd przez konsultantów spółki. UOKiK nakazał także zwrot uiszczonych przez konsumentów opłat za korzystanie z usług. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję dotyczącą CANAL+ Polska. Wątpliwości wzbudziły telefoniczne rozmowy sprzedażowe, w których ...
Tematy: CANAL+, decyzje UOKiK, UOKiK, wprowadzanie konsumentów w błąd -
Rzetelność w reklamie a kara dla T-Mobile
12:20 05.01.2024
... powołał się tu na tzw. efekt zakotwiczenia – proste i chwytliwe hasło obiecujące coś „za darmo” miało za zadanie „zakotwiczyć się” w umysłach konsumentów i wzbudzić ich zainteresowanie. Reklama T-Mobile została przy tym dodatkowo zaprojektowana z myślą o czytania w ruchu - wyrazisty kolor tła, krótkie, lapidarne hasło, dodatkowo ...
Tematy: T-Mobile, UOKiK, wprowadzanie konsumentów w błąd, ochrona konsumentów -
T-Mobile ukarany przez UOKiK
10:24 03.01.2024
... i na terminalach płatniczych – w języku polskim i ukraińskim. Postępowanie wszczęto na podstawie skargi konsumenta. Jak ustalił Urząd, operator T-Mobile Polska wprowadził konsumentów w błąd, ponieważ reklamy sugerowały, że pakiet danych jest za darmo. W rzeczywistości zamiast obiecanego pakietu 1200 GB konsument otrzymywał co miesiąc 100 ...
Tematy: T-Mobile, UOKiK, wprowadzanie konsumentów w błąd, ochrona konsumentów -
Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa ukarane przez Prezesa UOKiK za konkurs Sylwester Szczęścia
11:17 28.12.2023
... ekranie podczas koncertu. UOKiK przeanalizował scenariusz konkursu, zapis audycji sylwestrowej oraz treści wiadomości SMS otrzymywanych przez konsumentów od organizatorów. Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa wprowadzali konsumentów w błąd co do zasad, kosztów uczestnictwa w konkursie, jego przebiegu oraz możliwych do zdobycia nagród. Wbrew powtarzanym ...
Tematy: Polsat, Teleaudio Dwa, UOKiK, Sylwester Szczęścia -
Producenci garniturów zapłacą ponad 2 mln za fałszowanie składów
11:30 28.03.2022
... . Na etykiecie: 80 proc. bawełna, 20 proc. poliester. Badania laboratoryjne: 54,1 proc. bawełny, 45,9 proc. poliestru. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów i wprowadzanie konsumentów w błąd Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary finansowe odpowiednio: Kubenz – 962 068 zł, Recman – 1 105 428 zł, Dastan Logistics – 42 930 ...
Tematy: ochrona konsumentów, kontrola jakości, Inspekcja Handlowa, nieuczciwe praktyki rynkowe
Podobne tematy:
- UOKiK
- prawa konsumentów
- ochrona konsumentów
- prawa konsumenta
- reklama
- T-Mobile
- nieuczciwe praktyki rynkowe
- kontrola jakości
- Inspekcja Handlowa
- Amazon
- kary UOKiK
- decyzje UOKiK
- odzież
- naruszenie zbiorowych interesów konsumentów
- nieuczciwa reklama
- OLX
- Polsat
- reklama wprowadzająca w błąd
- CANAL+
- jak czytać etykiety