-
31 mln zł kary dla Amazon
13:46 27.03.2024
... wiarygodność oferowanych funkcjonalności czy prezentowanych informacji. W wydanej wobec Amazona decyzji zakwestionowaliśmy wprowadzanie konsumentów w błąd, w tym praktyki zaliczane do tzw. dark patterns, czyli nakładanie presji na konsumentów przez wyświetlanie licznika czasu, w którym powinno być złożone zamówienie, pomimo braku gwarancji ...
Tematy: Amazon, wprowadzanie konsumentów w błąd, UOKiK, dark patterns -
CANAL+ ukarany przez Prezesa UOKiK
11:20 08.01.2024
... jest zawarcie nowej umowy. Zamiast tego konsument słyszał, że chodzi o np. przyznanie dodatkowego pakietu kanałów telewizyjnych lub dodatkowego dekodera. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożył na CANAL+ Polska karę finansową ponad 46 mln zł (46 557 853 zł). Ponadto, Prezes UOKiK zobowiązał ...
Tematy: CANAL+, decyzje UOKiK, UOKiK, wprowadzanie konsumentów w błąd -
Rzetelność w reklamie a kara dla T-Mobile
12:20 05.01.2024
... powołał się tu na tzw. efekt zakotwiczenia – proste i chwytliwe hasło obiecujące coś „za darmo” miało za zadanie „zakotwiczyć się” w umysłach konsumentów i wzbudzić ich zainteresowanie. Reklama T-Mobile została przy tym dodatkowo zaprojektowana z myślą o czytania w ruchu - wyrazisty kolor tła, krótkie, lapidarne hasło, dodatkowo ...
Tematy: T-Mobile, UOKiK, wprowadzanie konsumentów w błąd, ochrona konsumentów -
T-Mobile ukarany przez UOKiK
10:24 03.01.2024
... . Postępowanie wszczęto na podstawie skargi konsumenta. Jak ustalił Urząd, operator T-Mobile Polska wprowadził konsumentów w błąd, ponieważ reklamy sugerowały, że pakiet danych jest za darmo ... najmniej 35 zł – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożył na T-Mobile Polska karę ponad 25 mln ...
Tematy: T-Mobile, UOKiK, wprowadzanie konsumentów w błąd, ochrona konsumentów -
Wakacje.pl ukarane przez UOKiK
12:10 27.12.2023
... konsument będzie podchodził z podejrzliwością do przekazywanych mu informacji, tak samo jak nie można doprowadzać do sytuacji, aby wyszukiwarka ofert wprowadzała konsumentów w błąd - mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Za stosowanie nieuczciwej praktyki spółka Wakacje.pl została ukarana przez Prezesa UOKiK karą finansową ...
Tematy: Wakacje.pl, cena, ceny, biura podróży -
Black Friday z Dyrektywą Omnibus - koniec windowania cen
00:22 22.11.2023
... najmniej trzykrotnie w okresie 12 miesięcy, licząc od dnia, w którym stwierdzono naruszenie tych obowiązków po raz pierwszy, wojewódzki inspektor Inspekcji ... ocenie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który będzie mógł uznać daną praktykę za naruszającą zbiorowe interesy konsumentów, a w związku z tym ukarać przedsiębiorcę stosowną ...
Tematy: Black Friday, Omnibus, zakupy, ceny -
Ponad 160 mln zł kary za promocję "Tarcza Biedronki antyinflacyjna"
12:17 13.06.2023
... , aby przyciągnąć uwagę konsumentów, którym zależy na niskich cenach produktów, oraz wytworzyć u nich przeświadczenie, że oferowane produkty są najtańsze na rynku. Po przeprowadzonym postępowaniu Prezes UOKiK wydał decyzję stwierdzającą naruszenie przez Jeronimo Martins Polska zbiorowych interesów konsumentów. Marketingowe obietnice a rzeczywistość ...
Tematy: Biedronka, Tarcza Biedronki antyinflacyjna, UOKiK, naruszenie zbiorowych interesów konsumentów -
Allegro: 210 mln zł kary za nieuczciwą konkurencję i naruszenie interesu konsumentów
10:42 30.12.2022
... przedsiębiorców stają się niedopuszczalne. W przypadku Allegro jest to faworyzowanie w stosunku do innych sprzedawców na swojej platformie własnego sklepu. Decyzja – ochrona konsumentów Druga wydana decyzja dotyczy zasad współpracy między Allegro a konsumentami. Prezes UOKiK przyjrzał się regulaminom, z których korzystają osoby zakładające konto by ...
Tematy: naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, naruszenie praw konsumentów, prawa konsumentów, ochrona konsumentów -
Transakcje nieautoryzowane - 4 kolejne banki z zarzutami Prezesa UOKiK
13:45 21.11.2022
... kwoty nieautoryzowanej transakcji płatniczej, co nie jest prawdą. Tego typu wprowadzające w błąd odpowiedzi banków mogły zniechęcać konsumentów do dalszego dochodzenia roszczeń. Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów grożą kary do 10 proc. rocznego obrotu. Praktyki 6 innych banków wciąż są analizowane w ramach postępowań wyjaśniających ...
Tematy: nieautoryzowana transakcja, transakcje bankowe, banki, bezpieczeństwo transakcji -
Transakcje nieautoryzowane - najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
09:08 18.11.2022
... wyjaśniające, w których sprawdza, jak banki zachowują się wobec konsumentów, którzy zgłosili nieautoryzowane transakcje. Zebrany dotychczas materiał dał podstawy do postawienia 5 instytucjom finansowym zarzutów naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Zarzuty dotyczą niezwracania konsumentom w ustawowym terminie kwot nieautoryzowanych ...
Tematy: nieautoryzowana transakcja, transakcje bankowe, banki, bezpieczeństwo transakcji