-
Rzecznicy konsumentów działają już od 15 lat
13:22 14.03.2014
... lat konsumenci skorzystali z tego typu pomocy ponad 3 mln razy. Liczba porad udzielanych przez rzeczników od lat stale rośnie. W roku 2002 konsumenci prosili o konsultację ... dotyczyło przedsiębiorców telekomunikacyjnych (do 2012 r. ponad 237 tys. porad). Konsumenci mieli problemy m.in. z nienależytym wykonaniem usług (zawyżone rachunki telefoniczne), ...
Tematy: ochrona konsumentów, prawa konsumentów, konsumenci, rzecznicy konsumentów -
Operatorzy komórkowi a obsługa klienta
12:30 03.03.2014
Z badań KPMG wynika, że polscy operatorzy telefonii komórkowej pozytywnie wyróżniają się na tle operatorów z krajów europejskich w obszarze sprzedaży w kanale internetowym. Pod względem czasu obsługi czy terminowości realizacji zamówienia wyprzedzają m.in. operatorów z Wielkiej Brytanii, Portugalii i Niemiec. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy ...
Tematy: konsumenci, badania konsumentów, obsługa klientów, jakość obsługi klienta -
Prawa konsumenta: zmiana przepisów okiem Lewiatana
13:33 19.02.2014
19 lutego br. odbędzie się posiedzenie sejmowej podkomisji nadzwyczajnej w sprawie projektu ustawy o prawach konsumentów. Na początku lutego na posiedzeniu plenarnym Sejmu zgromadzeni posłowie zgodnie podkreślali, że omawiana regulacja jest niezwykle istotna z punktu widzenia ochrony praw konsumenta, a zaproponowane w projekcie rozwiązania ...
Tematy: prawa konsumenta, zmiana przepisów, konsumenci, ochrona praw konsumentów -
Jakość obsługi klienta w 2013 r.
12:41 05.02.2014
... zł rocznie 22,4 miliardów złotych – tyle tracą rocznie polskie firmy i ich konsumenci z powodu złej jakości obsługi. Okazuje się bowiem, że firmom stosunkowo ... turystyce, edukacji oraz instytucjach finansowych. Klienci wybrali najlepszych! Dzieląc się swoimi opiniami, konsumenci służą radą innym klientom oraz wskazują firmom kierunek, w którym powinni ...
Tematy: konsumenci, badania konsumentów, obsługa klientów, jakość obsługi klienta -
Czy galerie handlowe przegrają z e-commerce?
10:10 12.12.2013
Jak co roku w grudniu, wpadamy w szał poszukiwania świątecznych prezentów. Pomimo rosnącej popularności e-commerce, wielu Polaków wybiera zakupy w centrach handlowych. Co więcej, ponad 1/3 traktuje je, jako ciekawą formę spędzenia wolnego czasu. Jak galerie handlowe powinny rywalizować o klienta ze sklepami internetowymi pokazuje raport „Jak ...
Tematy: konsumenci, badania konsumentów, zachowania konsumentów, preferencje konsumentów -
Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?
11:20 19.11.2013
... przed kupnem. Dotyczy to zarówno zakupów w sklepach tradycyjnych, jak i tych dokonywanych w sieci lub za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Mimo, że w przyszłości konsumenci będą swobodnie korzystali z zaawansowanych technologii, nadal będą regularnie odwiedzali sklepy, zarówno w centrach handlowych, jak i lokalne sklepy spożywcze oraz butiki. Od ...
Tematy: konsumenci, zachowania konsumentów, zakupy online, zakupy w sieci -
Jakość obsługi w bankach 2013
13:51 23.09.2013
Ircenter, Sentione i NapoleonCat opracowało zestawienie pokazujące, które banki internauci najbardziej doceniają pod względem różnych aspektów jakości obsługi i które banki najlepiej odpowiadają swoim fanom na Facebooku. Analizie poddaliśmy opinie internautów opublikowane w okresie od 1 września 2012 roku do 31 sierpnia 2013 roku. Zwycięzcą ...
Tematy: konsumenci, badania konsumentów, obsługa klientów, jakość obsługi klienta -
Smart shopping po polsku
10:23 28.08.2013
... . Polaków wpłaca na lokatę lub konto oszczędnościowe pieniądze zaoszczędzone dzięki promocyjnym zakupom. Smart shopping wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, gdzie konsumenci jako pierwsi dostrzegli zalety rozsądnego i sprytnego podejścia do codziennych zakupów. Idea ta propaguje racjonalne planowanie budżetu poprzez poszukiwanie i porównywanie ...
Tematy: zakupy, badania konsumentów, preferencje konsumentów, konsumenci -
Prawa konsumenta: działania rzeczników 2012
10:24 27.08.2013
... jej zawarcia; działalności firm parabankowych. Kolejna grupa problemów często zgłaszanych przez konsumentów dotyczyła usług remontowo-budowlanych (14 795 porad, 1 964 wystąpienia). Konsumenci skarżyli się m.in. na jakość świadczonych usług; realizację umów przez osoby nie posiadające wcześniej zadeklarowanych kwalifikacji; żądanie pełnej zapłaty za ...
Tematy: ochrona konsumentów, prawa konsumentów, konsumenci, rzecznicy konsumentów -
USA: spadek indeksu zaufania
01:40 31.07.2013
Wartość indeksu zaufania amerykańskich konsumentów nieoczekiwanie zmalała w lipcu z 82,1 procent do 80,3 procent. Ekonomiści sugerują, że ten niewielki spadek związany jest z niepokojem obywateli Stanów Zjednoczonych w sprawie pracy oraz ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju. Indeks zaufania amerykańskich konsumentów jest przygotowywany co miesiąc ...
Tematy: USA, indeks zaufania, konsumenci, bezrobocie