-
E-administracja w Polsce: perspektywy rozwoju
00:05 03.05.2011
... potrzebna jest nie tyle elektroniczna administracja, ale sprawna administracja. W tym celu konieczny jest nowy, dobry plan informatyzacji państwa, realizujący podstawowy cel strategiczny. Celem e-administracji jest podniesienie jakości życia przez sprawne usługi administracji, a nie elektroniczna administracja sama w sobie. W przygotowywanym planie ...
Tematy: e-administracja, administracja publiczna, administracja on-line, e-urząd -
E-administracja w Unii Europejskiej 2010
12:44 25.02.2011
... przedstawić wartość inwestycji ICT (z ang. wysokie technologie komunikacyjno informacyjne) oraz łączyć usługi tak, aby były one istotne dla użytkowników. Dodatkowo, administracja publiczna w całej Unii Europejskiej musi wykorzystać nowe technologie oraz wielosektorowe modele dostawy, aby dokonać kwantowych zmian, które są wykonalne oraz bardzo ...
Tematy: e-administracja, administracja publiczna, administracja on-line, e-urząd -
Polscy internauci a e-administracja
00:16 25.12.2010
Rozliczanie podatków oraz wyrabianie prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego pojazdu, dowodu osobistego, paszportu i innych dokumentów osobowych to najpopularniejsze sprawy urzędowe, do załatwiania których wykorzystujemy Internet - wynika z badania "E-administracja w oczach internautów". W projekcie realizowanym wspólnie przez Ministerstwo Spraw ...
Tematy: badania społeczne, Polacy, badania internautów, internauci -
Administracja publiczna a zarządzanie oprogramowaniem
00:15 01.11.2010
Brak jeszcze spójnej i kompleksowej polityki zarządzania oprogramowaniem w centralnej i lokalnej administracji publicznej - taka generalna konkluzja płynie z opublikowanego 27 października 2010 r. raportu z badania przeprowadzonego przez Szkołę Główną Handlową na zlecenie BSA we współpracy z Departamentem Gospodarki Elektronicznej Ministerstwa ...
Tematy: oprogramowanie, administracja publiczna, informatyzacja polskich urzędów, informatyzacja administracji publicznej -
Zatrudnienie w administracji nadmiernie wzrosło
12:18 23.08.2010
... , które wymagają obsługi. Ale nie da się w ten sposób uzasadnić zatrudnienia od 2007 roku ponad 39 tys. nowych urzędników. Natomiast administracja państwowa nie może wskazywać na konieczność zapewnienia obsługi horyzontalnym Programom Operacyjnym jako przyczynę wzrostu zatrudnienia o 18,5 tys. pracowników od 2007 ...
Tematy: administracja, administracja publiczna, zatrudnienie w administracji, administracja samorządowa -
Administracja publiczna: mniej wizyt w urzędach?
12:19 14.07.2010
Wszystko wskazuje, że wkrótce wizyta w urzędzie gminy lub w urzędzie skarbowym będzie czymś o wiele rzadszym niż dziś, a prowadzący nasze sprawy urzędnicy częściej będą musieli zadowolić się naszym pisemnym wyjaśnieniem zamiast wzywać nas na rozmowę do urzędu. Ułatwi to życie i nam, i urzędnikom. Interesująco przedstawia się komisyjny projekt ...
Tematy: organy administracji publicznej, administracja publiczna, administracja państwowa, wezwanie do urzędu -
Samorząd gospodarczy to niepotrzebna administracja
11:16 10.03.2010
... , debata na temat powołania powszechnego samorządu gospodarczego, finansowanego ze środków publicznych powinna rozpoczynać się właśnie od wskazania zadań, które władza publiczna przekazałaby temu samorządowi i wykazania, że zadania te będą wykonywane przez samorząd efektywniej, lepiej i taniej. Tworząc samorząd terytorialny władza centralna ...
Tematy: samorząd gospodarczy, powszechny samorząd gospodarczy, przedsiębiorcy, organizacje przedsiębiorców -
Administracja publiczna: 70% wydatków to płace
12:58 04.02.2010
... W 2009 roku na swoje funkcjonowanie administracja wydała ponad 51 miliardów złotych. 68% z tej kwoty stanowiły płace. Jeżeli wprowadzane ... po przystąpieniu do Unii Europejskiej, to w stosunku do „reguły wydatkowej” w okresie wzrostu gospodarczego administracja „przejadała” około 2 miliardy złotych rocznie. Co gorsza, nawet w „kryzysowym” budżecie na ...
Tematy: administracja publiczna, administracja państwowa, wydatki administracji państwowej, racjonalizacja wydatków publicznych -
Ustawa o służbie cywilnej - zmiany
13:34 22.03.2009
W dniu 24 marca 2009 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (dalej: „Ustawa”). Ustawa zastępuje obecnie obowiązujące ustawy: z dnia 24 sierpnia 2006 r. o państwowym zasobie kadrowym i wysokich stanowiskach państwowych oraz z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej. Najważniejsze wprowadzone zmiany to: ...
Tematy: służba cywilna, administracja publiczna, ustawa o służbie cywilnej -
Będzie kara dla urzędników za błędy?
00:55 03.01.2009
30 grudnia 2008 r. rząd poparł poselski projekt ustawy o szczególnych zasadach odpowiedzialności funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa. Zdaniem Konfederacji Pracodawców Polskich, przyjęcie tych przepisów przez Sejm będzie milowym krokiem na drodze do pełnego urzeczywistnienia zasad państwa prawa. KPP podaje, iż ustawa ta, oprócz ...
Tematy: błąd urzędnika, błędy urzędników, urzędnicy, administracja publiczna
Podobne tematy:
- wynagrodzenia
- smartfony
- powierzchnie biurowe
- ataki hakerów
- phishing
- urządzenia mobilne
- cyberbezpieczeństwo
- rok 2016
- biura
- ochrona danych osobowych
- rozliczenia z urzędem skarbowym
- sztuczna inteligencja
- praca zdalna
- COVID-19
- Polacy
- badania internautów
- pandemia
- tablety
- bezpieczeństwo w internecie
- laptopy