eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Moda na zdrowie

Moda na zdrowie

2005-06-06 11:50

Zmiany w stylu życia i rosnąca świadomość Polaków odnośnie kultury zdrowotnej sprawiają, że coraz chętniej sięgają oni po informacje czy różnego rodzaju preparaty mające zapewnić piękne sylwetki oraz dobre samopoczucie. Acxiom Polska odpowiada na pytanie - kto tak naprawdę interesuje się i konsumuje poszczególne medykamenty.

Przeczytaj także: Lekomania po polsku

Największe zainteresowanie minerałami i preparatami witaminowymi wykazują osoby w wieku 25-29 lat (21%) oraz 30-39 (21%). Te grupy wiekowe są także najlepszymi konsumentami środków antystresowych czy antydepresyjnych. Boom na wspomagacze odchudzania rozpoczyna się w wieku 25-29 lat (co piąty w tej grupie deklaruje zainteresowanie tego typu środkami) i słabnie dopiero po pięćdziesiątce.

Z preparatów na bezsenność korzystają najczęściej osoby powyżej 60 roku życia (20%) oraz 40-49-latki (19%). Co trzecia osoba, która ukończyła 60 rok życia interesuje się kwestiami dotyczącymi cholesterolu i środkami pomocnymi w utrzymaniu jego właściwego poziomu. W najmłodszej grupie dorosłych Polaków (18-24 lata) najbardziej popularne są preparaty antystresowe (18%), na depresję (17%) oraz witaminowe (17%).

Większą otwartość na informacje związane z profilaktyką pro-zdrowotną wykazują osoby z wykształceniem średnim i wyższym, zamężne lub żonate i posiadające dzieci (powyżej 50% w większości kategorii medykamentów).

Polscy fanatycy zdrowia spędzają dziennie od 2 do 4 godzin przed telewizorem (około 50% z nich) i nie stronią w większości od bardziej szkodliwych trunków (czytaj alkoholowych). Ponad 65% z nich kupuje wódkę, a około 13% popija whisky. Do ich ulubionych marek należą Ballantine’s oraz Bols.

W kategorii napojów gazowanych, najczęściej wybierają Coca-Colę (ok.30%) oraz Pepsi (18%). Mniej niż połowa (ok.45%) z nich pije kawę rozpuszczalną, chociaż zdecydowanie więcej zwolenników preferuje kawę mieloną (66%).

Jeśli zaś chodzi o środki higieniczne, to wśród past do zębów prym wiodą Blend-a-Med (34%) oraz Colgate (21%), w asortymencie szamponów do włosów zaś Familijny (13%), Tiomtei (12%), Palmolive i Head&Shoulders (po 9%).

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: zdrowie, leki, medycyna, zakupy Polaków
Siła nabywcza w Europie

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: