eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marki godne zaufania

Marki godne zaufania

2004-06-24 11:30

Po raz czwarty Reader's Digest zbadał jakie instytucje, marki i zawody wzbudzają największe zaufanie Europejczyków.

Przeczytaj także: Adam Małysz najbardziej zaufanym sportowcem

Wyniki zebrane w 14 krajach Unii Europejskiej, Europy Środkowej i Wschodniej pozwoliły stwierdzić, że Europejczycy ufają instytucji małżeństwa, radiu i poczcie, jednocześnie narzekają na politykę emigracyjną i działania dotyczące zatrudnienia.

Mieszkańcy wszystkich 14 krajów mają pełne zaufanie do strażaków, pilotów i farmaceutów. Politycy to najmniej zaufana grupa zawodowa we wszystkich przebadanych przez Reader's Digest krajach. Wśród marek największym zaufaniem cieszą się Nokia, Visa, Nivea i Canon.

Największym zaufaniem w Polsce cieszy się instytucja małżeństwa, w dalszej kolejności znalazły się poczta i radio. Polacy cenią znane europejskie brandy takie jak Nokia, Visa czy Colgate, ufają także polskim markom. Największym zaufaniem wśród Polaków cieszą się Hortex, PZU S.A., Orlen, Orbis i Herbapol. Strażak i pilot to najbardziej zaufane zawody, nie lubimy natomiast polityków. Na tle przebadanych krajów europejskich Polacy wyróżniają się najwyższymi ambicjami i najsłabszym poczuciem wspólnoty.

Portal INTERIA.PL otrzymał Srebrne Godło marki najbardziej godnej zaufania w kategorii firma internetowa. Portal otrzymał najwyższe oceny we wszystkich 4 szczegółowych kategoriach badania. Srebrne wyróżnienie przyznano INTERIA.PL już po raz drugi, poprzednio w 2003 r.

Srebrne Godło Trusted Brands oznacza najwyższe notowania w poszczególnych kryteriach szczegółowych badania. Wyróżnione przez respondentów marki poddawane są - w skali od 1 do 5 - ocenie w ramach 4 kryteriów, takich jak jakość, wartość, silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb konsumenta.

Portal INTERIA.PL zyskał najwyższe oceny we wszystkich kategoriach szczegółowych, wyprzedzając Onet.pl, Wirtualną Polskę oraz Telekomunikację Polską.

Złote Godło Trusted Brand w kategorii firma internetowa otrzymał portal Onet.pl. Złote Godło Trusted Brand, oznacza największą liczbę głosów oddanych spontanicznie na daną markę. Jest więc miernikiem łączącym w sobie znajomość marki z jej ogólną pozytywną oceną. W 2004 r.
Przeczytaj także: Marki godne zaufania 2014 Marki godne zaufania 2014

oprac. : Sylwester Kozak / e-biznes.pl e-biznes.pl

Internauci wybrali Mistrza

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: