eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek ciastek rośnie w siłę

Rynek ciastek rośnie w siłę

2008-12-31 12:44

Do tej pory zdrowie nie było kryterium wyboru kupowanych przez Polaków ciastek. Konsumenci twierdzili, że zdrowe niekoniecznie musi oznaczać smaczne. Obecnie wszystko się zmieniło. Szybko rośnie grupa tych, którzy patrzą nie tylko na cenę i smak, ale również wartości odżywcze i dodatkowe właściwości tych słodyczy.

Przeczytaj także: Rośnie rynek słodyczy

Polacy polubili ciastka. Według firmy badawczej GfK Polonia, w 2007 r. kupiliśmy o 9,4 proc. więcej ciastek i wafl i niż w 2006 r.

Do lipca 2008 r. dynamika sprzedaży jeszcze bardziej wzrosła. Analitycy Nielsena wskazują, że w okresie od sierpnia 2007 r. do lipca 2008 r. sprzedano w Polsce 115,39 tys. ton tych produktów. To aż o 14,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

- Rynek ma duży potencjał. Niezależnie od zamożności kieszeni konsumenci zawsze będą mieli ochotę na coś słodkiego - zauważa Magdalena Potocka, rzecznik prasowy LU Polska, lidera na rynku ciastek w Polsce. Jej słowa potwierdzają eksperci z firm badawczych.

- Polacy w 2007 roku kupili więcej ciastek i wafl i niż w 2006 roku, częściej sięgali po te produkty w sklepach i nabywali większe opakowania - mówi Ewa Romańska, project manager w GfK Polonia.

O rosnącej popularności ciastek w polskim społeczeństwie może świadczyć m.in. fakt, że w 2007 r. już w 94 proc. polskich gospodarstw chociaż raz pojawiły się pakowane ciastka i wafl e. Zdaniem ekspertów z GfK, to właśnie artykuły pakowane wypadają lepiej niż sprzedawane na wagę. Podkreślają jednocześnie, że ciastka niepakowane powoli zwiększają swoje udziały w rynku.

- Najważniejszymi segmentami w przypadku ciastek pakowanych są pierniki, ciastka kruche oraz biszkopty z galaretką - mówi Ewa Romańska.

Więcej ciastek z czekoladą i błonnikiem

Zdaniem producentów, najszybciej rośnie sprzedaż produktów z dodatkiem czekolady.

- Realny wzrost dochodów społeczeństwa przejawia się zwiększonym zainteresowaniem produktami bardziej przetworzonymi.

Klienci wybierają już nie tylko proste ciastka typu Petit Beurre, za których spożyciem w dużej mierze stoi tradycja czy przyzwyczajenie, ale ciastka z dodatkami, czekoladowe o szczególnych zaletach - mówi Marcin Cichoń, dyrektor ds. rozwoju rynku z firmy Bahlsen, jednego z dominujących na polskim rynku producentów ciastek.

- Istnieje szansa na nową kategorię produktów z tzw. wartością dodaną, zdrowe (zawierające np. różne rodzaje zbóż), a jednocześnie smaczne, mające recepturę opracowaną przez naukowców - wyjaśnia Magdalena Potocka i jako przykład podaje nowe ciastka marki LU, których jakość i korzystne dla zdrowia działanie potwierdziły badania kliniczne. - Do tej pory zdrowie nie było kryterium wyboru, ponieważ konsumenci byli zdania, że zdrowe niekoniecznie musi oznaczać smaczne.

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: