Ochrona informacji w firmie a koszty
2008-09-23 00:56
Przeczytaj także: Pracownicy a polityka bezpieczeństwa
Najbardziej przydatne technologie, poprawiające wyniki przy najniższych wydatkach to:- Tworzenie kopii zapasowych i archiwizacja.
- Narzędzia do rejestracji i konwersji danych.
- Narzędzia do indeksowania danych i zapisów.
- Narzędzia do obsługi przechowywania i usuwania zapisów.
- Narzędzia do szkolenia pracowników.
„Odpowiednie gromadzenie i późniejsze traktowanie wymaganych przepisami danych umożliwia firmie uniknięcie zarzutów niszczenia dokumentów oraz zaoszczędzenie istotnych kwot, a także pomaga chronić pracowników, klientów i samą firmę” — twierdzi Lily Bi, należąca do stowarzyszeń CIA, CISA, dyrektor ds. procedur technicznych stowarzyszenia Institute of Internal Auditors. „Strategiczne działania podjęte na podstawie tych wniosków z badania mogą być wartościowe dla wewnętrznych organów kontrolnych, próbujących zmniejszyć ryzyko i usprawnić procedury obowiązujące w tym obszarze”.
Informacje o badaniu
Najnowsze testy porównawcze, które stanowiły podstawę dla tego raportu, zostały przeprowadzone w 235 wybranych firmach. Większość firm (90%), które wzięły udział w badaniach, ma swoją siedzibę w Stanach Zjednoczonych. Pozostałe 10% znajduje się w innych państwach (m.in. Australia, Brazylia, Kanada, Francja, Niemcy, Irlandia, Japonia, Holandia, Polska, Singapur, Hiszpania, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wielka Brytania).
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Firmy dbają o bezpieczeństwo informacji
-
Zwolnieni pracownicy groźni dla danych
-
Ochrona danych - trendy w 2009 r.
-
Bezpieczeństwo sieci firmowej - porady
-
Bezpieczeństwo danych w firmach 2007
-
Pracownik biurowy a bezpieczeństwo danych firmy
-
Ochrona danych firmy: istotne szyfrowanie
-
Ochrona danych firmy: pracownik słabym ogniwem
-
Zdalny pulpit narzędziem hakerów. Na co jeszcze powinny uważać firmy?