Telefonia komórkowa w Polsce
2006-10-30 01:08
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Europejczycy a telefony komórkowe
Młodzież z kolei, jest wręcz spragniona nowych usług, a jak pokazuje przykład SMS-ów są oni w stanie przekonać pozostałe grupy społeczne do nowinek technologicznych. Warto jednak pamiętać, że Polacy są nadal wrażliwi na cenę usług.fot. mat. prasowe
Rynek polski w większości aspektów wykazuje podobne trendy jak pozostałe kraje europejskie. W jednym przypadku różnica jest niezwykle widoczna. Polska jest krajem SMS-ów.
fot. mat. prasowe
SMS inicjatorem ruchu w sieci
To właśnie SMS jest najpowszechniej wykorzystywaną formą komunikowania się wśród polskich użytkowników telefonów komórkowych. Jak podają badania, aż 57 proc. użytkowników komórek odpowiada przy pomocy wiadomości SMS.
Polacy prawie dwukrotnie częściej (6,5 dziennie), niż obywatele kolejnego z badanych krajów europejskich, wysyłają wiadomości tekstowe. SMS inicjuje ruch w sieci, gdyż z reguły Polacy odsyłają wiadomość tekstową lub oddzwaniają.
fot. mat. prasowe
Zastanawiające jest, że aż 78% konsumentów w Polsce samemu opłaca rachunki telefoniczne, a tylko w przypadku 2% wydatki pokrywają firmy.
Informacje o badaniu
Badania odbyły się w kwietniu 2006 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Usługi mobilne: GPS najpopularniejszy
-
Telefony komórkowe wypierają stacjonarne
-
Telefonia komórkowa: penetracja rynku rośnie
-
Operatorzy GSM a lojalność klientów
-
Telefony komórkowe: czego szukają internauci?
-
Preferencje konsumentów: telefony komórkowe
-
Kim są użytkownicy smartfonów?
-
Polacy a telefony komórkowe
-
Polacy doceniają telefony komórkowe