eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieProgramy › Tik Tok coraz popularniejszy. Wiek najstarszego użytkownika zaskakuje

Tik Tok coraz popularniejszy. Wiek najstarszego użytkownika zaskakuje

2020-03-13 09:52

Tik Tok coraz popularniejszy. Wiek najstarszego użytkownika zaskakuje

Kto korzysta z TikToka w Polsce? © Syda Productions - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Co to jest Tik Tok? Takie zapytanie dość często pojawia się w wyszukiwarkach. Agencja GetHero zainteresowała się tą platformą i jej społecznością już wcześniej. Teraz prezentuje wyniki swojego najnowszego badania. Jak dowiadujemy się z opublikowanego komunikatu, polskimi użytkownikami aplikacji najczęściej są nastolatkowie w wieku 14-15 lat, wśród których wyraźnie zaznacza się dominacja dziewcząt.

Przeczytaj także: TikTok: ile powinny trwać idealne filmiki?

Jak przypomina GetHero, serwis społecznościowy Tik Tok to stosunkowo młode medium. Jego początki datowane są na 2016 rok, kiedy to pojawiło się na rynku jeszcze jako musical.ly. W minionym roku aplikację pobrało przeszło 700 milionów użytkowników, w efekcie czego okazało się, że swoją popularnością przebiła ona takich gigantów jak Facebook czy Messenger.
Co to jest Tik Tok? To obecnie jedna z najbardziej popularnych platform społecznościowych na świecie. Działa na niemal identycznych zasadach jak jej poprzedniczka, czyli musical.ly. Umożliwia nagrywanie krótkich, maksymalnie 15 sekundowych filmików, pod dowolny utwór muzyczny oraz ich modyfikację za pomocą udostępnionego w aplikacji zestawu narzędzi.

Z badania zrealizowanego przez GetHero wynika, że obecnie największą grupą (37,2%) polskich użytkowników Tik Toka jest młodzież w wieku 14 - 15 lat. Na kolejnym miejscu plasują się użytkownicy pomiędzy 16. a 18. rokiem życia (27,6%), a podium najaktywniejszych miłośników aplikacji zamykają dzieciaki z grupy wiekowej 9-13 lat.
Ciekawostka - w trakcie badania najmłodszy użytkownik platformy miał 9 lat, a najstarszy zbliżał się do 60-tki.

Jeśli porównać najświeższe wyniki badań z tymi, które zostały przeprowadzone w minionym roku, to okaże się, że wiek osób korzystających z Tik Toka nieco się podniósł. Z jednej strony ma to być naturalny efekt starzenia się społeczeństwa, z drugiej – rezultat rosnącego zainteresowania aplikacją wśród nieco starszych użytkowników.

fot. mat. prasowe

Kim są polscy użytkownicy TikTok?

Wśród użytkowników TikTok zdecydowanie przeważają osoby płci żeńskiej.


Badanie dowodzi również, że polscy użytkownicy platformy nie są tylko obserwatorami dokonań innych – 2/3 polskiej społeczności TikTok przyznaje, że nagrywa i umieszcza w zasobach serwisu własne materiały. Dość imponująco przedstawia się liczba obserwowanych przez użytkowników Tiktokerów – blisko połowa badanych obserwuje od 51 do 300 kont, a co piąty - ponad 500.

Jako agencja specjalizująca się w influencer marketingu dostrzegliśmy potencjał drzemiący w aplikacji TikTok w momencie, gdy w naszym kraju zaczynała ona dopiero raczkować (jeszcze jako musical.ly). Chcąc lepiej poznać jej społeczność, w ubiegłym roku przeprowadziliśmy pierwsze w Polsce badania, które nam to umożliwiły. Jako pionierzy w prowadzeniu tego typu badań czuliśmy się zobowiązani, aby dostarczyć aktualnych i rzetelnych danych. Tym razem w wypracowaniu metodologii oraz analizie wyników mogliśmy liczyć na silne wsparcie ze strony SWPS Uniwersytetu Humanistyczno-Społecznego we Wrocławiu - mówi Magdalena Wysocka, Project Manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie Tik Tok.

fot. mat. prasowe

Nastawienie i korzystanie z aplikacji TikTok

Większość TikTokerów na ponad roczny staż w korzystaniu z aplikacji.

fot. mat. prasowe

Za co lubisz aplikację TikTok?

9,6% respondentów uważa TikTok za sposób na dobrą zabawę.


Badanie użytkowników aplikacji Tik Tok zostało przeprowadzone w okresie od 20 grudnia 2019 do 7 stycznia br. Wzięło w nim udział 1 703 respondentów. Badanie zostało przygotowane i opracowane przez agencję GetHero przy współpracy z badaczami SWPS Uniwersytetu Humanistyczno-Społecznego. Prowadzone badanie umożliwiło opracowanie raportu, który oprócz powyższych danych uwzględnia m.in. kategorie treści nagrywanych i oglądanych przez respondentów, wady oraz zalety platformy oraz preferencje użytkowników Tik Tok niezwiązane tylko z aplikacją.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: