eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Mamy sposoby na skuteczny e-mail marketing

Mamy sposoby na skuteczny e-mail marketing

2015-11-24 10:38

Mamy sposoby na skuteczny e-mail marketing

Co 5 e-mail to kula w płot © CC0 Public Domain

12 miesięcy wystarczyło, aby wskaźnik dostarczenia wiadomości email marketingowych obniżył się z 83% do 79% - donosi najnowszy raport Return Path. W praktyce oznacza to nic innego niż to, że jedna na pięć wysłanych wiadomości nie dociera do odbiorcy. Czy dalszym spadkom w tym zakresie można zapobiec? Czy istnieją sposoby na skuteczne dostarczenie wiadomości wszystkim adresatom?

Przeczytaj także: E-mail marketing: dbaj o swoją bazę

Wiadomości, których nie ma


Analiza ponad 357 milionów emaili marketingowych wysyłanych do klientów przez uznane marki na całym świecie wykazała, że coraz więcej firm boryka się z problemem „znikających” w sieci lub lądujących w katalogu SPAM wiadomości. Co więcej, na pięć analizowanych krajów europejskich, tylko jeden z nich, Włochy, wykazał wzrost wskaźnika dostarczania emaili marketingowych.

Jak poprawić efektywność dostarczania emaili?


1. Użyj odpowiedniego formularza dla nowych subskrybentów


Aby uniknąć wszelkich przykrych niespodzianek związanych z niedostarczaniem wiadomości na skrzynki odbiorcze subskrybentów, należy im zapewnić jasny i intuicyjny system rejestracji do grona odbiorców. Formularz rejestracyjny, który automatycznie wyśle komunikat z prośbą o potwierdzenie dodania do bazy mailingowej będzie tym, który pozwoli na szybkie i efektywne budowanie listy kontaktów.

2. Jeszcze raz sprawdź bazę odbiorców


Jednym z czynników, który wpływa na tak złe statystyki jest posiadanie w swojej bazie nieaktywnych adresów email lub osób, które od kilku miesięcy nie odczytują przesłanych im wiadomości. Segmentowanie bazy mailingowej na podstawie aktywności konkretnych adresów powinno więc być kolejnym krokiem do poprawy zaniżanego wskaźnika.

3. Zadbaj o swoją reputację


Aby uzyskać pełną kontrolę oraz monitoring nad wysyłką wiadomości oprócz chęci, należy również zbudować swoją reputację. Stałe pory wysyłania wiadomości dopasowanych do ich odbiorców, a także ich skrupulatna analiza, są jednym z wielu koniecznych elementów mających wpływ na końcowe postrzeganie firmy. W tym celu odpowiednim wyborem wydają się nowoczesne narzędzia przeznaczone do email marketingu. Jednym z nich Emailbidding, który pozwala na pełną analizę prowadzonej kampanii, włączając w to wyniki testów A/B, OR, CTR, zapewniających kompleksową analizę wysyłek.

fot. CC0 Public Domain

Co 5 e-mail to kula w płot

Istnieje co najmniej kilka sposobów na skuteczny e-mail marketing


4. Użyj filtrów


Przed startem kampanii skorzystaj z filtrów, które zapobiegną wysyłaniu emaili do katalogu SPAM. Słowa wychwycone przez filtr zastąp synonimami, które przed wysyłką jeszcze raz przejdą przez testujący je filtr. Ten łatwy do przeprowadzenia proces może znacznie zmniejszyć ryzyko oznaczenia emaila jako spamującego, a co za tym idzie, podnieść wskaźnik na którym tak bardzo zależy każdemu nadawcy.

5. Sprawdź czy nie jesteś na czarnej liście


Jeśli wskaźnik dostarczalności wiadomości wykazuje niższe niż zazwyczaj wartości. Jeśli emaile przestaną być otwierane przez dużą liczbę osób, najprawdopodobniej przyczyną tego okaże się właśnie „czarna lista” baz danych. Regularne sprawdzanie czy nasze IP lub domena nie znajdują się na niej jest więc jednym z koniecznych kroków do poprawy efektywności dostarczania komunikatów e-mailowych.

Wdrożenie kilku powyższych zasad zdecydowanie zwiększy naszą szansę na dotarcie do odbiorców.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: