eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Festiwale muzyczne, sport... Jakie eventy wybierają Polacy?

Festiwale muzyczne, sport... Jakie eventy wybierają Polacy?

2014-10-09 10:02

Festiwale muzyczne, sport... Jakie eventy wybierają Polacy?

Jakie eventy wybierają Polacy? © Moreno Novello - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Festiwale muzyczne i sport to dwie najpopularniejsze kategorie, które przyciągały Polaków w trzecim kwartale 2014 roku. W błyskawicznym tempie wyprzedano również bilety na koncert Justina Timberlake’a. Czego spodziewać się w nadchodzącym okresie? Według szacunków portalu eBilet.pl, będzie on należał do dużych imprez rodzinnych, takich jak „Disney On Ice Magiczny Świat Lodu”.

Przeczytaj także: Najlepsze letnie festiwale muzyczne w Europie 2011

Festiwale to już nie tylko muzyka


Około 70% wydatków na muzykę w minionym sezonie stanowiły wydatki na festiwale – popularność tego typu rozrywki stwarza z kolei warunki do rozwoju na ich bazie nowych funkcji, stanowiących dodatkowe atrakcje dla uczestników imprezy. Prezentowanie mody, dzieł sztuki, promowanie ekologicznego stylu życia czy odgrywanie spektakli teatralnych w przestrzeni między scenami to tylko niektóre z nich. Przykładowo podczas Audioriver miały miejsce targi muzyczne, debaty i konferencje, a także projekcje filmowe.
To światowy trend. „Formuła standardowego festiwalu, gdzie była tylko muzyka, dawno się już wyczerpała. Wszystkie aktywności wokół festiwalu tworzą jego klimat i budują wartość i markę. Widać to głównie na wydarzeniach kilkudniowych, których organizatorzy starają się zaplanować uczestnikom czas od rana do wieczora, i zatrzymać ich na terenie festiwalu” – komentuje Marcin Matuszewski, Prezes eBilet.pl, dystrybutora biletów online.

Wyspecjalizowane festiwale i znane nazwiska


Fani festiwali muzycznych mają w czym wybierać – latem w Polsce odbywa się ich kilkadziesiąt (60-70), w tym parę dużych imprez multimuzycznych, jak Open’er czy OFF Festiwal. Jak podkreśla Marcin Matuszewski, większość z nich jest jednak mocno wyspecjalizowana i gromadzi zwolenników określonego gatunku – do przykładów takich imprez zaliczyć można m.in. Audioriver, Ostróda Reggae, Piknik Country czy Tauron Nowa Muzyka.

fot. Moreno Novello - Fotolia.com

Jakie eventy wybierają Polacy?

Festiwale muzyczne i sport to dwie najpopularniejsze kategorie, które przyciągały Polaków w trzecim kwartale 2014 roku.


Jakie nazwiska ściągają tłumy? Z pewnością te należące do gwiazd światowego formatu, jak Backstreet Boys czy Justin Timberlake. Jak mówi Prezes eBilet.pl: Bilety na koncert nowego króla popu sprzedały się rekordowo szybko. Już w pięć godzin od rozpoczęcia przedsprzedaży dla członków fanclubu The Tennessee Kids wykupiono 5 tysięcy biletów. Kolejna przedsprzedaż (pula 3,5 tysiąca) dla użytkowników MasterCard zakończyła się po 24 godzinach.

Sport - rodzinna rozrywka


Kolejną po muzyce kategorią eventów, która cieszyła się zainteresowaniem Polaków, był sport – m.in. Warszawski Memoriał Kamili Skolimowskiej, na którym goszczono Usaina Bolta, Red Bull Air Race, VERVA Street Racing (w tym roku rozgrywana w formule Rajd Dakar) oraz Super Mecz. Widowisko piłkarskie rozegrane między Realem Madryt vs ACF Fiorentiną obejrzało z trybun Stadionu Narodowego w Warszawie ponad 35 tysięcy osób. Według danych eBilet.pl, już przez pierwsze 5 dni od uruchomienia sprzedaży wykupiono ok. 20% kontyngentu. Co ciekawe, 60% klientów to rodzice z dziećmi. Widowiska rodzinne są zresztą trzecią – po muzyce i sporcie – kategorią najpopularniejszych wydarzeń, na które Polacy kupowali bilety – dodaje Matuszewski. Na następnej pozycji plasują się teatry i kabarety.

Kobiety przed komputerami


Kim jest typowy kupujący? Kobietą w wieku 25-34 lat, korzystającą z komputera i mieszkającą w Polsce. eBilet.pl szacuje, że w trzecim kwartale użytkownik portalu wydał na bilety średnio 350 zł.

fot. mat. prasowe

Profil kupującego

Wśród kupujących zdecydowanie przeważają kobiety i osoby w wieku 25-34


Piękna i Bestia On Ice


Co będzie się działo w rozpoczynającym się sezonie? Jak mówi Marcin Matuszewski: W czwartym kwartale 2014 roku największa sprzedaż należy do dużych imprez rodzinnych (Disney On Ice Magiczny Świat Lodu, Królewna Śnieżka On Ice, Piękna i Bestia On Ice). To również czas teatralnych premier oraz koncertów klubowych. Od połowy listopada zwiększy się sprzedaż voucherów upominkowych – i potrwa do samych świąt.

Zazwyczaj w ostatnim kwartale startuje również sprzedaż na największe wydarzenia koncertowe przyszłego roku. Najczęściej nie znamy jeszcze wtedy artystów, którzy na nich wystąpią. Jednak eventy ze znaną marką sprzedają się mimo to. Ludzie jeżdżą na nie co roku, bez względu na line-up. To kwestia mody i stylu spędzania wakacji – dodaje Matuszewski.

Przeczytaj także: Festiwale muzyczne w mediach Festiwale muzyczne w mediach

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: