eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wyborcze reklamy w TV 2005

Wyborcze reklamy w TV 2005

2005-09-10 13:57

Wyborcze reklamy w TV 2005

© fot. mat. prasowe

Stacje telewizyjne w Polsce - od 1 marca do 7 września br. - zarobiły na kampanii wyborczej ponad 17 mln zł (według danych cennikowych stacji). W tym czasie wyemitowały 1202 spoty reklamowe partii politycznych oraz kandydatów na prezydenta. 375 z nich należało do PiS, 255 do PO, 213 do LPR, 90 do PSL a 55 do SLD - wynika z danych TNS OBOP.

Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji VII 2005

Najwięcej środków na kampanie wyborczą w telewizji przeznaczył dotychczas komitet wyborczy Prawa i Sprawiedliwości, który wydał ponad 7,3 mln zł. Na drugim miejscu pod względem wydatków na kampanię znalazła się partia Donalda Tuska – wydatki ponad 3,5 mln zł, na trzecim jest Liga Polskich Rodzin – blisko 3 mln zł.

Ponad 70 proc. społeczeństwa w grupie wiekowej 18+ widziało przynajmniej trzykrotnie spot reklamowy PO. Platforma Obywatelska rozpoczęła kampanię w lipcu. Od tego momentu do 7 września zostało wyemitowane 255 reklam w takich stacjach jak: TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TVP3, TVP3 Wrocław.

„Z punktu widzenia zasięgu efektywnego, zdefiniowanego jako co najmniej trzy kontakty z określonym spotem, najlepiej wypada kampania Prawa i Sprawiedliwości oraz Lecha Kaczyńskiego. Jej zasięg efektywny w grupie celowej, czyli 18+ przekroczył 78 proc. Warto jednak zauważyć, że kampania PiS-u - najintensywniejsza z prezentowanych – jest również najdroższa, jeśli chodzi o koszt dotarcia do jednego procenta grupy celowej (CPP). Wyniósł on ponad 6 tys. zł” – komentuje Dariusz Rocki z TNS OBOP.

fot. mat. prasowe


Pozostałe partie: Organizacja Narodu Polskiego Liga Polska, Ogólnopolska Koalicja Obywatelska, PSL, SLD, SdPl oraz kandydaci na prezydenta, którzy prowadzili kampanie reklamowe w telewizji wyemitowali w sumie 359 spotów. Ich wydatki wyniosły ponad 4,1 mln zł. Spośród ww. ugrupowań politycznych najwięcej środków na ten cel przeznaczyła Socjaldemokracja Polska - ponad 2,6 mln zł., a następnie Polskie Stronnictwo Ludowe – ponad 1 mln zł.

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: reklamy wyborcze, wydatki na reklamę, wybory
Edukacja dzieci

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: