ochrona konsumentów - wiadomości i porady tematyczne
-
Nieuczciwe loterie i konkursy SMS - jak się bronić?
12:44 15.02.2011
Wobec narastającego procederu wyłudzeń za pośrednictwem usług SMS Premium, Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował wzór oświadczenia, które można przesyłać do organizatorów konkursów i loterii SMS-owych. Jednocześnie UKE przypomina, że przestrzegając kilku prostych zasad, możemy uchronić się przed sytuacją, w której będziemy musieli zapłacić ...
Tematy: usługi telekomunikacyjne, ochrona konsumentów, konkursy sms-owe, porady dla konsumentów -
Niedozwolone klauzule umów z deweloperem
10:26 27.01.2011
... umowy, konsument ma prawo odstąpienia od niej oraz domagania rekompensaty odpowiedniej do poniesionych kosztów i utraconych korzyści. Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na spółkę karę w wysokości 35 948 zł. i nakazała zaniechanie stosowania kwestionowanych praktyk. Decyzja jest prawomocna. Niektórzy przedsiębiorcy ...
Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe klauzule, nieuczciwe praktyki konsumenckie -
UOKiK: Generali TU naruszało prawa konsumentów
13:47 20.01.2011
... metodę oszacowania odszkodowania, nie otrzymywał takiej sumy, która pokryłaby koszty naprawy. Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów na przedsiębiorcę, który stosuje praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, Prezes UOKiK może nałożyć karę finansową w wysokości do 10 proc. przychodu osiągniętego w roku poprzedzającym wydanie ...
Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe klauzule, niedozwolone klauzule -
UOKiK wykrył zafałszowane produkty żywnościowe
13:45 18.01.2011
... 232 794 zł. Wycofano 65 partii zafałszowanych produktów, dodatkowo nakazano przedsiębiorcom prawidłowe oznakowanie 77 partii. Prawa konsumentów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina konsumentom o określonych terminach reklamacji nieświeżej czy przeterminowanej żywności: paczkowanej – w terminie 3 dni od chwili otwarcia, sprzedawanej ...
Tematy: jakość żywności, prawa konsumenta, prawa konsumentów, porady dla konsumentów -
Ośrodki narciarskie w Europie 2010/2011
10:42 17.01.2011
Planujesz spędzić ferie szusując na stokach w Czechach, Austrii, czy we Włoszech? Zastanawiasz się, który kurort oferuje najkorzystniejsze ceny i dobre warunki do jazdy z dziećmi? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak, gdzie i za ile można skorzystać z białego szaleństwa. Porównywanie ofert kurortów narciarskich w różnych krajach Europy ...
Tematy: wyjazd na narty, ferie zimowe, narty, ośrodki narciarskie -
Pusty sms i data-smierci.pl ukarane przez UOKiK
12:54 04.01.2011
Nieuczciwa cena smsa, sugerowanie wygranej i nieprzyznawanie nagrody mogą słono kosztować nie tylko konsumentów. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdziła, że konkurs Pusty sms oraz strona internetowa data-smierci.pl wprowadzały w błąd. Skargi napływają również do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Działania ...
Tematy: UOKiK, kary UOKiK, nieuczciwe klauzule, nieuczciwe praktyki rynkowe -
Oferty first minute a prawa konsumenta
00:15 01.01.2011
... ; jeżeli biuro podróży nie uznaje złożonej reklamacji, poprośmy o pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Szczegółowych informacji udziela także Federacja Konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są również przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod numerem telefonu 0 800 800 008. Poradnictwo konsumenckie w Polsce jest finansowane ...
Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe klauzule, prawa konsumentów -
Prawa konsumenta a Sylwester 2010
10:56 29.12.2010
... wypadają. Jeżeli przedsiębiorca nie chce respektować praw poproś o pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Szczegółowych informacji udziela także Federacja Konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są również przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod numerem telefonu 800 800 008. Poradnictwo konsumenckie w Polsce jest finansowane ...
Tematy: prawa konsumenta, prawa konsumentów, porady dla konsumentów, ochrona konsumentów -
Operatorzy GSM ukarani przez UOKiK
08:00 23.12.2010
... – dotyczące operatorów sieci Plus oraz Era – udowodniły naruszenie przez nich zbiorowych interesów konsumentów. W lipcu 2010 roku Prezes Urzędu wszczęła postępowanie, które miało wykazać, czy Polska Telefonia Cyfrowa wprowadzała konsumentów w błąd. Wątpliwości UOKiK wzbudziła treść materiałów promocyjnych operatora – reklamujących nową usługę Era ...
Tematy: UOKiK, kary UOKiK, nieuczciwe klauzule, nieuczciwe praktyki rynkowe -
UOKiK ukarał PZU Życie
13:32 21.12.2010
... stosował w umowach na życie przez prawie trzy lata. Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w marcu 2010 roku, po uzyskaniu informacji od konsumentów oraz Rzecznika Ubezpieczonych. Wątpliwości Urzędu wzbudziły postanowienia zawarte w umowach ubezpieczenia na życie w szczególności warunki indywidualnego ubezpieczenia na wypadek ciężkiej choroby ...
Tematy: UOKiK, kary UOKiK, kary dla firm, naruszenie praw konsumentów
Podobne tematy:
- kredyty hipoteczne
- ceny mieszkań
- zachowania konsumentów
- samochody
- kupno mieszkania
- kredyty mieszkaniowe
- długi
- zakup mieszkania
- dłużnicy
- oferta banków
- zagrożenia internetowe
- banki
- e-commerce
- phishing
- wakacje
- zdolność kredytowa
- deweloperzy
- nieruchomości komercyjne
- usługi bankowe
- oprocentowanie kredytów hipotecznych