eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › administracja publiczna
  • E-administracja w Polsce: perspektywy rozwoju

    E-administracja w Polsce: perspektywy rozwoju

    00:05 03.05.2011

    ... potrzebna jest nie tyle elektroniczna administracja, ale sprawna administracja. W tym celu konieczny jest nowy, dobry plan informatyzacji państwa, realizujący podstawowy cel strategiczny. Celem e-administracji jest podniesienie jakości życia przez sprawne usługi administracji, a nie elektroniczna administracja sama w sobie. W przygotowywanym planie ... WIĘCEJ

    Tematy: e-administracja, administracja publiczna, administracja on-line, e-urząd
  • E-administracja w Unii Europejskiej 2010

    E-administracja w Unii Europejskiej 2010

    12:44 25.02.2011

    ... przedstawić wartość inwestycji ICT (z ang. wysokie technologie komunikacyjno informacyjne) oraz łączyć usługi tak, aby były one istotne dla użytkowników. Dodatkowo, administracja publiczna w całej Unii Europejskiej musi wykorzystać nowe technologie oraz wielosektorowe modele dostawy, aby dokonać kwantowych zmian, które są wykonalne oraz bardzo ... WIĘCEJ

    Tematy: e-administracja, administracja publiczna, administracja on-line, e-urząd
  • Polscy internauci a e-administracja

    Polscy internauci a e-administracja

    00:16 25.12.2010

    Rozliczanie podatków oraz wyrabianie prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego pojazdu, dowodu osobistego, paszportu i innych dokumentów osobowych to najpopularniejsze sprawy urzędowe, do załatwiania których wykorzystujemy Internet - wynika z badania "E-administracja w oczach internautów". W projekcie realizowanym wspólnie przez Ministerstwo Spraw ... WIĘCEJ

    Tematy: badania społeczne, Polacy, badania internautów, internauci
  • Administracja publiczna a zarządzanie oprogramowaniem

    Administracja publiczna a zarządzanie oprogramowaniem

    00:15 01.11.2010

    Brak jeszcze spójnej i kompleksowej polityki zarządzania oprogramowaniem w centralnej i lokalnej administracji publicznej - taka generalna konkluzja płynie z opublikowanego 27 października 2010 r. raportu z badania przeprowadzonego przez Szkołę Główną Handlową na zlecenie BSA we współpracy z Departamentem Gospodarki Elektronicznej Ministerstwa ... WIĘCEJ

    Tematy: oprogramowanie, administracja publiczna, informatyzacja polskich urzędów, informatyzacja administracji publicznej
  • Zatrudnienie w administracji nadmiernie wzrosło

    Zatrudnienie w administracji nadmiernie wzrosło

    12:18 23.08.2010

    ... , które wymagają obsługi. Ale nie da się w ten sposób uzasadnić zatrudnienia od 2007 roku ponad 39 tys. nowych urzędników. Natomiast administracja państwowa nie może wskazywać na konieczność zapewnienia obsługi horyzontalnym Programom Operacyjnym jako przyczynę wzrostu zatrudnienia o 18,5 tys. pracowników od 2007 ... WIĘCEJ

    Tematy: administracja, administracja publiczna, zatrudnienie w administracji, administracja samorządowa
  • Administracja publiczna: mniej wizyt w urzędach?

    Administracja publiczna: mniej wizyt w urzędach?

    12:19 14.07.2010

    Wszystko wskazuje, że wkrótce wizyta w urzędzie gminy lub w urzędzie skarbowym będzie czymś o wiele rzadszym niż dziś, a prowadzący nasze sprawy urzędnicy częściej będą musieli zadowolić się naszym pisemnym wyjaśnieniem zamiast wzywać nas na rozmowę do urzędu. Ułatwi to życie i nam, i urzędnikom. Interesująco przedstawia się komisyjny projekt ... WIĘCEJ

    Tematy: organy administracji publicznej, administracja publiczna, administracja państwowa, wezwanie do urzędu
  • Samorząd gospodarczy to niepotrzebna administracja

    Samorząd gospodarczy to niepotrzebna administracja

    11:16 10.03.2010

    ... , debata na temat powołania powszechnego samorządu gospodarczego, finansowanego ze środków publicznych powinna rozpoczynać się właśnie od wskazania zadań, które władza publiczna przekazałaby temu samorządowi i wykazania, że zadania te będą wykonywane przez samorząd efektywniej, lepiej i taniej. Tworząc samorząd terytorialny władza centralna ... WIĘCEJ

    Tematy: samorząd gospodarczy, powszechny samorząd gospodarczy, przedsiębiorcy, organizacje przedsiębiorców
  • Administracja publiczna: 70% wydatków to płace

    Administracja publiczna: 70% wydatków to płace

    12:58 04.02.2010

    ... W 2009 roku na swoje funkcjonowanie administracja wydała ponad 51 miliardów złotych. 68% z tej kwoty stanowiły płace. Jeżeli wprowadzane ... po przystąpieniu do Unii Europejskiej, to w stosunku do „reguły wydatkowej” w okresie wzrostu gospodarczego administracja „przejadała” około 2 miliardy złotych rocznie. Co gorsza, nawet w „kryzysowym” budżecie na ... WIĘCEJ

    Tematy: administracja publiczna, administracja państwowa, wydatki administracji państwowej, racjonalizacja wydatków publicznych
  • Ustawa o służbie cywilnej - zmiany

    Ustawa o służbie cywilnej - zmiany

    13:34 22.03.2009

    W dniu 24 marca 2009 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (dalej: „Ustawa”). Ustawa zastępuje obecnie obowiązujące ustawy: z dnia 24 sierpnia 2006 r. o państwowym zasobie kadrowym i wysokich stanowiskach państwowych oraz z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej. Najważniejsze wprowadzone zmiany to: ... WIĘCEJ

    Tematy: służba cywilna, administracja publiczna, ustawa o służbie cywilnej
  • Będzie kara dla urzędników za błędy?

    Będzie kara dla urzędników za błędy?

    00:55 03.01.2009

    30 grudnia 2008 r. rząd poparł poselski projekt ustawy o szczególnych zasadach odpowiedzialności funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa. Zdaniem Konfederacji Pracodawców Polskich, przyjęcie tych przepisów przez Sejm będzie milowym krokiem na drodze do pełnego urzeczywistnienia zasad państwa prawa. KPP podaje, iż ustawa ta, oprócz ... WIĘCEJ

    Tematy: błąd urzędnika, błędy urzędników, urzędnicy, administracja publiczna

poprzednia  

1 ... 5 6 7 ... 9

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: